دو فرد سابقه دار که با ساختن مجسمه هايی به شکل زير خاکی و عتيقه بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در عملیات کارآگاهان پليس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگير شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان  اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري دو نفر از وي با فروش مجسمه هاي طلاي تقلبي، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروي" افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد که دو نفر با فرد شاکی تماس گرفته و عنوان کردند در حين حفاري چاهی در بیابان های اطراف چندين عدد مجسمه طلا پيدا کرده و برای فروش آنها به دنبال مشتري مي گردند.

اين مقام مسئول تصريج کرد: متهمان پس از اينکه با اشتياق مالباخته مواجه مي شوند رقمي معادل 500 ميليون ريال از وي مطالبه کرده و در نهايت با موافقت اين شخص معامله صورت گرفته آنها پس از دريافت مبلغ مورد نظر مجسمه ها را تحويل داده و متواري مي شوند.

این مقام مسئول عنوان داشت: مالباخته پس از مراجعه به کارشناس مربوط متوجه مي شود که مجسمه ها تقلبي بوده و به راحتي مورد کلاهبرداري اين افراد قرار گرفته است.

سرهنگ خسروي گفت: با انجام تحقيقات پليسي دو فرد کلاهبردار طی عملیاتی با هماهنگي مقام قضايي دستگير و به دو فقره کلاهبرداري به ارزش یک ميليارد ريال اقرار کردند.

رئيس پليس آگاهي استان در خصوص این نوع کلاهبرداری ها به شهروندان هشدار داد و گفت: لازم است مردم توجه داشتنه باشند خريد و فروش اشياي عتيقه جرم است و افراد شياد و کلاهبردار تحت عنوان فروش اشياء عتيقه اقدام به اغفال و کلاهبرداري از مردم کرده و اشياء عتيقه تقلبي شامل سکه و مجسمه را به آنها به جاي اشياء تاريخي می فروشند.

وی به آسیب هایی که برای خریداران به وجود می آید اشاره کرد و افزود: اگر فروشندگان بر سر قرار با مقاومت قرباني روبرو شوند ،با ضرب و شتم شديد قرباني اموالش را به سرقت مي برند که لازم است تا شهروندان به اين نوع تماس ها و پيامک هاي اغواگرانه توجه نکرده و از حضور در محل ملاقات با اين افراد خودداري کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.