مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت بوته‌کنی گیاهان مرتعی استان، تا پایان فصل تابستان خبر داد.

ممنوعیت بوته‌کنی گیاهان مرتعی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی‌مقدم با بیان اینکه مراتع و دامنه‌های زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین رویشگاه گونه‌های گیاهی دارویی، خوراکی و صنعتی است گفت: بوته‌کنی این گیاهان تا پایان فصل تابستان ممنوع می‌باشد.

وی با اشاره به رویش ۸ هزار گونه گیاهی نادر در ایران افزود: از این میزان یک هزار و ۳۰۰ گونه در چهارمحال و بختیاری می‌روید که بیش از ۳۰۰ مورد آن را گیاهان خوراکی و دارویی تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هر نوع عملیات تخریب منابع طبیعی و یا بوته‌کنی و حمل بدون مجوز گونه‌های مرتعی بویژه «کرفس کوهی» جرم است و برابر قانون و مقررات با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

محمدی‌مقدم با بیان اینکه مشارکت در انتقال و توزیع گیاهان مرتعی از جمله کرفس هم تخلف است ادامه داد: سالانه بخشی از مراتع چهارمحال و بختیاری به دلیل بهره برداری غیر مجاز و غیر اصولی تخریب می‌شود.

گیاهان مرتعی علاوه بر مصارف تازه خوری و دارویی، در تهیه ترشیجات و کنسرو کاربرد دارد و خشک شده آن هم دارای ارزش اقتصادی می‌باشد.

انتهای پیام/ز

ممنوعیت بوته‌کنی گیاهان مرتعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار