زمان برگزاری نخستین همایش حفظ و احیای گیاه کلوس در دانشگاه شهرکرد، ۲ اردیبهشت ۹۷ اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ زمان برگزاری نخستین همایش حفظ و احیای گیاه کلوس در دانشگاه شهرکرد به ساعت ۹ صبح روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۹۷ موکول شد.

علیرضا داودیان رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این همایش قرار بود در تاریخ یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶ برگزار شود که جهت برنامه ریزی برای دعوت و حضور تمامی صاحبنظران و کارشناسان مد نظر، به تعویق افتاد.

وی افزود: در این همایش، مقالات و تحقیقات منتشر شده پژوهشگران با موضوع کرفس کوهی، در مجلات و پایگاه مؤسسه جهانی اطلاعات علمی ISI، توسط آنان ارائه می‌شود.

به گفته داودیان؛ هدف از برگزاری این همایش یک روزه، تشکیل دبیرخانه‌ای برای جمع آوری، سازماندهی و اجرای مستمر راهکار‌ها و برنامه‌های علمی و پژوهشی برای حفاظت از گونه ارزشمند کرفس کوهی است.

«کرفس کوهی» گیاهی خودرو و معطر با نام علمی Kelussia odoratissima Mozaff و نام محلی «کلوس» از تیره چتریان (Apiaceae) است که دوره رویش آن از هفته آخر اسفند همزمان با آب شدن برف‌ها در دامنه کوهستان‌ها و ارتفاعات آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

بیشترین فراوانی پراکنش این گیاه، از ارتفاع دو هزار و ۱۰۰ متری تا سه هزار متری در اقلیم‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری به خصوص ارتفاعات زاگرس در مناطق زردکوه، دوآب صمصامی، سرآقاسید، شیخ علی‌خان، کوه سفید، کوه غارون و کوه هزار دره شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، اردل و کیار است.

انتهای پیام/ف

تغییر زمان برگزاری همایش حفظ و احیای کلوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار