رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: از 27اسفندماه تا امروز 15 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تفریحی تاریخی مانند سراب‌ها و موزه‌ها بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند با قدمت نزدیک به 7هزارسال دارای 210 آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی ثبت‌شده است و وجود 17 سراب پرآب و خروشان و 286 دهنه چشمه و جنگل‌های سرسبز باعث جذب گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور در ایام نوروز به این شهرستان شده است.

وی گفت: از27 اسفند ماه پارسال تاکنون 15 هزار مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان نهاوند آمدند واز سراب‌های تفریحی و گردشگری گیان، گاماسیاب و فارسبان ملوسان کنگاورکهنه بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند افزود: امسال با توجه به امکانات رفاهی مناسب در دو سراب گیان و گاماسیاب نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شد استقبال آنها بیش ازحد انتظار بود.

جانجان بیان کرد: از مجموع 210 اثر تاریخی و فرهنگی نهاوند تعداد 100 اثر آنها به ثبت آثار ملی در کشور رسیده که مهمترین آنها عبارت‌اند از حمام حاج‌آقا تراب، موزه شهدا، مسجد جامع بازار، تپه گیان، قلعه سام گبری در روستای بابا قاسم، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد، امام‌زاده ابراهیم، امام‌زاده جعفر، مسجد حاج خدا رحم موزه فرهنگ و تاریخ و ده‌ها آثار دیگر که همگی سبب رونق گردشگری شده‌اند.

وی گفت: روزانه به‌طور متوسط 3 تا 5هزار نفر از سه موزه مردم‌شناسی، تاریخ و فرهنگ و شهدا و سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان وکنگاورکهنه بازدید می کنند که سال گذشته کل بازدید های نوروزی نزدیک به 120 هزار نفر بود وامسال بیش از 20 درصد رشد ورود مسافر وگردشگر به نهاوند را داشته ایم.

وی افزود: گردشگران و مسافران نوروزی از روستای ملوسان که یکی از روستاهای منحصر به‌ فرد و زیبای نهاوند است به خاطر ده‌ها چشمه و یک سراب زیبا و منطقه شکار ممنوعش که به مساحت 10000 هکتار در 24 کیلومتری شمال غربی نهاوند است مورد استقبال خوبی از گردشگران نوروزی قرار گرفت و قرار است در 6 فروردین جشن نوروزگان در این روستا با حضور مردم مسئولان و گردشگران برگزار می شود.

جانجان بیان کرد: همچنین مسافران نوروزی از روستای فیازمان به خاطر داشتن چندین جاذبه تفریحی و تاریخی و روستای دره ابراهیم به دلیل وجود امام‌زاده ابراهیم برادر امام رضا (ع) و روستای وراینه به خاطر چندین سراب از جمله سراب و جنگل گاماسیاب بازدید خوبی داشتند.نهاوند - ️رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: ۱5 هزار گردشگر طی6روز گذشته از اماکن دیدنی نهاوند بازدید کردند.

وی گفت: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان نهاوند تا امروز 15 هزار گردشگر از اماکن دیدنی و تاریخی نهاوند بازدید داشته اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند افزود: ستاد خدمات سفر شهرستان نهاوند از ۲۷ اسفندماه کار خود را با اولویت آماده سازی شهر برای پذیرش و استقبال از میهمانان نوروزی آغاز کرده است.

جانجان همچنین از برگزاری نوروزگاه ها در روستاهای هدف گردشگری، مسیر گردشگری و زیبای شهرستان با برنامه های شاد و محلی در روزهای نوروز خبر داد.

انتهای پیام/ب

بازدید گردشگران نوروزی از نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.