مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر گفت:تا پایان نوروز 97 آماده پذیرش 15 هزار نفر مسافر در خمینی‌شهر هستیم و توان خدمات‌دهی به این تعداد مسافر را در شهرستان داریم.

حسین آقابابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی در شهرستان از 28 اسفند آغاز شده و تا پایان روز 12 فروردین ادامه دارد، اظهار کرد: تا پایان نوروز 97 آماده پذیرش 15 هزار نفر مسافر در خمینی‌شهر هستیم و توان خدمات‌دهی به این تعداد مسافر را در شهرستان داریم و در صورت تکمیل ظرفیت اسکان، سالن‌ها و محوطه‌ها نیز پیش‌بینی پذیرش اسکان مسافران شده است.

وی افزود: مدارس اسکان در دو گروه (الف) و (ب) تقسیم‌بندی شده که مدارس گروه (الف) در هر کلاس فرش، پتو، یخچال، تلویزیون و... پیش‌بینی‌شده و در مدارس گروه (ب) در هر کلاس یخچال و تلویزیون مجزا وجود ندارد و به‌ صورت عمومی در آن واحد اسکان مورد استفاده مهمانان نوروزی قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر اضافه کرد: پذیرش مهمان در دو گروه فرهنگیان و غیر فرهنگیان تقسیم‌شده است و هزینه مدارس گروه (الف) به ازای هر اتاق در شبانه‌روز 24 هزار تومان و هزینه پذیرش در مدارس گروه (ب) به ازای هر شبانه‌روز 18 هزار تومان است.

وی افزود: کارگروه‌هایی برای توجیه مدیران واحدهای آموزشی و نیروهای خدماتی که اسکان مهمانان را بر عهده‌دارند، برگزار شد و از سوی آتش‌نشانی و پلیس نکات لازم ایمنی و امنیتی را فراگرفتند و کاربران نیز با نحوه پذیرش مسافران آشنا شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: 3 مرکز پذیرش مسافران را انجام می‌دهند، ستاد بختیار دشت جنب دانشگاه آب و برق در میدان استقلال ورودی از سمت تهران، ستاد نعمت‌بخش در سه‌راهی آتشگاه ورودی از سمت اصفهان، ستاد تیرانچی نیز در بلوار الغدیر ورودی از سمت نجف‌آباد محل‌های استقبال و پذیرش مسافران نوروزی به شهرستان خمینی‌شهر است.

آقابابایی خاطرنشان کرد: امیدواریم برای سال‌های آینده ورودی مسیر تهران مکان ثابت و ساختمانی در شان شهرستان انتخاب شود، ستادی مجزا و سرپوشیده ویژه خمینی‌شهر پیش‌بینی شود که فضای ستاد پذیرش بختیاردشت در فضایی کانکسی بوده و زیبنده این شهرستان نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد مدارس اسکان دهنده کاهش یافته اما تعداد کلاس‌ها کاهشی پیدا نکرد، عنوان کرد: با امکاناتی که داشتیم عملیات تجهیز و تجمیع مدارس را برای اسکان در دستور کار قرار داده و مدارسی که تعداد کلاس آن‌ها کم بود را از چرخه اسکان خارج کردیم و مدارس با تعداد کلاس بیشتر را برای پذیرش مسافران آماده کردیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر اعلام کرد: 30 مدرسه با ظرفیت بیش از 250 کلاس در شهرستان خمینی‌شهر وظیفه اسکان مسافران نوروزی را بر عهده‌دارند که 5 واحد آن‌ها به‌صورت اینترنتی و از قبل پذیرش و رزرو را انجام می‌دهند.

مسؤول کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی و سفر شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: به لحاظ مسافت بسیار کمی که با مرکز استان اصفهان وجود دارد، باید در کیفیت پذیرش اسکان و همچنین خدماتی که ستاد نوروزی شهرستان به مسافران ارائه می‌دهد ویژگی‌هایی وجود داشته باشد تا بتوان مسافران را به این منطقه جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های فرهنگی و معرفی شهرستان در محل‌های پذیرش و اسکان مسافران نوروزی انجام می‌شود، اذعان کرد: با وحدت و همدلی بین همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی می‌توان قدم‌های مناسبی در جهت معرفی بهتر شهرستان برداریم و با ارائه خدمات بهتر و باکیفیت مسافران بیشتری را به شهرستان خمینی‌شهر جذب کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.