فرمانده انتظامی شهرستان كرمان با اشاره به افزايش 55 درصدی کشفيات مواد مخدر اين فرماندهی در سال96 توجه جدی به آموزش و پيشگيری از اعتياد را كمك موثر به پليس در راستای مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

ضرورت توجه جدی تربه پيشگيری از اعتيادبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ عبدالعلی روانبخش، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: طی سال 96با عزم جدي و تلاش شبانه روزی پليس شهرستان بيش از 12تن انواع موادمخدر كشف و نزديك به 200 قاچاقچی و افراد مرتبط نيز دستگير و به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی افزود: در همين راستا طي اجراي چند مرحله طرح ارتقاء امنيت، محله های آلوده در نقاط شهری و روستائی نيز از لوث معتادان متجاهر و خرده فروشان پاكسازی شد كه بدون شك اين پاكسازی ها در كاهش زمينه های گرايش به اعتياد به ويژه برای نسل جوان بسيار موثر و خواسته به حق خود مردم هستند.

سرهنگ روانبخش بيان داشت: بررسی ها نشان مي دهد افراد معتاد در بسياری از جرائم و آسيب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند پس بايد به اين نكته توجه كنيم كه وجود پاتوق استعمال مواد يا خرده فروشان در محله ای كه در آن زندگي مي كنيم يك تهديد جدی فراروی امنيت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ويژه فرزندان جوانمان است كه نبايد به آن بي تفاوت باشيم.

وي با اشاره به نقش مردم در افزايش امنيت محله محور يادآور شد: پيشگيری مهم ترين اصل در عرصه مبارزه با پديده ويرانگر اعتياد است از اينرو پليس به مبحث آموزش شهروندان نيز توجه ويژه داشته و مسئولان انتظامی همواره در كنار انجام وظايف ذاتی خود با حضور در مدارس، مساجد و ادارات در امر آموزش اقشار مختلف نيز اهتمام داشته اند.

سرهنگ روانبخش تصريح كرد: درجلسات و نشست های آموزشی سال 96 به بيش از 3 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه در زمينه آشنائی با مضرات مواد سنتی و صنعتی، راهكارهای پيشگيری از اعتياد و به طور كل امنيت فردی و اجتماعی آموزش داده شد كه اميدواريم اين آموزش ها در كنار نظارت والدين و توجه بيشتر مسئولان امر به فرهنگ سازی موثر واقع شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان كرمان در پايان با بيان اينكه كاهش سن مصرف مواد مخدر يك هشدار جدی به خانواده هاست تاکید کرد : لازم است به پشتوانه تلاش و افزايش کشفيات مواد مخدر، همه اقشار جامعه با عزمی جدی يار و ياور پليس باشند و نسبت به اين معضل اجتماعی با حساسيت بيشتری برخورد كنند.

انتهای پیام/ح

توجه جدی به پیشگیری از اعتیاد ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار