وزیر خارجه اخراجی دولت آمریکا در نطق خداحافظی خود از وزارت خارجه حتی یکبار هم نام رئیس‌جمهور این کشور را به زبان نیاورد.

نطق خداحافظی تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به نام ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس، رکس تیلرسون، وزیر خارجه اخراجی دولت آمریکا، در نطق خداحافظی خود از وزارت خارجه حتی یکبار هم نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را به زبان نیاورد.

او در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفت: «این شهر (واشنگتن) می‌تواند شهری مملو از بدجنسی باشد، ولی شما مجبور نیستید جزئی از آن باشید.»

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: «هر کدام از ما می‌توانیم انتخاب کنیم که چه کسی باشیم، چگونه با ما برخورد شود و چگونه با دیگران برخورد کنیم.»

تیلرسون گفت: «من می‌خواهم از همه آن‌هایی که در اینجا گردهم آمده اند و فرصتی که برای خداحافظی من ایجاد کرده اند، تشکر کنم. اول از همه من باید از تمامی شما به خاطر نقشی که در تقویت وزارت خارجه داشتید تشکر کنم. من می‌خواهم از تمامی شما به خاطر هدایت باثبات راهبرد سیاست خارجی کشورمان تشکر کنم. این وظیفه وزارت خارجه از جانب مردم آمریکا است. هیچکدام از این موارد بدون مشارکت‌های روزانه شما امکان پذیر نبود.»

وی افزود: «تمامی سفارت خانه‌های ما در سراسر جهان، کارکنان محلی، خانواده کارکنان وزارت خارجه، سفرا و سرکنسول‌ها در اجرای ماموریت وزارت خارجه نقشی مهم را برعهده داشته اند.»

انتهای پیام/

نطق خداحافظی تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار