ترامپ: فساد در بالاترین سطوح اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا وجود دارد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به وجود فساد گسترده در بالاترین سطوح اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری این کشور اشاره کرد.

ترامپ: فساد در بالاترین سطوح اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا وجود داردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پیامی توئیتری اعلام کرد اکنون بسیاری درمی‌یابند که مواردی از فساد در بالاترین سطوح پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) وجود دارد. این توئیت در پی اعلام اخراج اندرو مک کیب، معاون رئیس اف‌بی‌آی، منتشر شد.

اظهارات اخیر ترامپ انتقادات پیشین از مقامات ارشد اجرایی قانون درباره وجود انحراف و جانبداری در تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را بیشتر کرد. ترامپ همچنین در این پیام، وزارت خارجه که چند روز پیش رکس تیلرسون از آن اخراج شد و وزارت دادگستری این کشور را هدف حمله قرار داد و هر سه نهاد مذکور را متهم به دروغ، فساد و درز اطلاعات کرد.

ترامپ در پیام توئیتری خود آورده است: همانطور که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نتیجه گرفت هیچ تبانی میان روسیه و کمپین انتخاباتی من صورت نگرفته است. همانطور که اکنون بسیاری دارند متوجه می‌شوند در عالی‌ترین سطوح اف‌بی‌آی و وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه، ما شاهد فساد، دروغگویی و افشاگری‌های بزرگ هستیم.

مک‌کیب جمعه شب از سوی جف سشنز، دادستان کل دولت ترامپ در حالی اخراج شد که سشنز در گزارشی گفته بود از نظر او مک‌کیب فاقد صداقت بوده و اطلاعات غیرمجاز در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

این در حالی است که خود مک‌کیب که 20 سال مامور ارشد اف‌بی‌آی بوده است، گفت: اخراج او تلاشی برای بی اعتبار کردنش به عنوان یک شاهد احتمالی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، از جمله در ارتباط با همدستی کمپین ترامپ و روسیه است.

روز شنبه انجمن ماموران اف بی آی اعلام کرد تصمیم‌گیری درباره کارکنان پلیس فدرال کشور نباید درگیر بازی‌های سیاسی شود. این پاسخی شفاف به انتقادات عمومی از مک کیب است.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در پیام توئیتری خود اخراج مک کیب را روز بزرگی برای دموکراسی عنوان کرد. همچنین ترامپ در پیام توئیتری دیگری در روز شنبه از جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، از نزدیکان مک کیب که ترامپ او را نیز سال گذشته اخراج کرده بود، مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در این توئیت نوشت: چقدر دروغ؟ چقدر درز اطلاعات؟ کومی همه آنها را می‌دانست. خیلی بیشتر از آنرا می‌دانست.

اندرو مک‌کیب در مصاحبه‌ای از خودش دفاع کرد و برکناری‌اش را تلاشی برای تضعیف تحقیقات رابرت مولر دانست.

مک‌کیب گفت: تمام اینها تلاشی است تا من را به عنوان یک شاهد بی‌اعتبار کنند.

 این در حالی است که ترامپ و چند قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی پیشتر بارها مک‌کیب را به دنبال ادعاهای مطرح شده از بابت ضدیت‌ها با ترامپ در وزارت دادگستری مورد حمله قرار دادند.

همچنین مک‌کیب نیز در اقدامی مشابه با جیمز کومی یادداشت‌هایی را برای ثبت ماوقع تعامل‌هایش با دونالد ترامپ در زمان حضورش در اف‌بی‌آی نوشته است.

کومی پیش از این، اسنادی را در اختیار داشت که در آنها جزئیات مکالمات و دیدارهایش با ترامپ را ثبت کرده بود و این اسناد سال گذشته میلادی از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

انتقاد ترامپ از عملکرد اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار