رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در سال 97 برنامه جدی کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح اساسی قانون نظام بانکی کشور بعد از33سال از تصویب این قانون است.

اصلاح قانون نظام بانکی کشور برنامه سال 97کمیسیون اقتصادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدرضا پور ابراهیمی در نشست با ائمه جمعه شهرستان‌های کرمان و راور افزود: حل مشکلات اقتصادی در کشور با اصلاح قانون و مقررات نظام بانکی امکانپذیر است که موضوع یاد شده در اولویت نخست این کمیسیون در سال ۹۷ قرار دارد.
وی گفت: از سال ۱۳۶۲ تا به امروز قوانین و مقررات بانکی در کشور اصلاح نشده است که از نظر اکثر فعالان اقتصادی و آحاد مردم و مهمتر از همه از نظر مراجع عظام تقلید و علمای دین به واسطه وجود شبهات در عملیات بانکی، بازنگری و بروزرسانی قانون بانکی در کشور بسیار مهم و اساسی محسوب می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس با اشاره به اهمیت مباحث فقهی در قانون بانکداری کشور اظهار کرد: بهره گیری از نظرات مراجع عظام تقلید در اصلاح قانون مذکور یکی از موضوعات مهم و اساسی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست‌های این کمیسیون با مراجع عظام تقلید اظهار کرد: با نشست‌هایی که با مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد از نظرات تخصصی علما و مراجع، در تصویب قانون بانکداری کشور استفاده شده است.
وی افزود: وضعیت نظام بانکی ما یک چالش برای آینده نظام اقتصادی ایران است و در سا‌لهای اخیر شرایط خاصی را پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: قانون عملیات بانکی و قانون اصلاح بانک مرکزی در این کمیسیون در حال بررسی است و طرح‌ها و لوایح آن نوشته شده و در مراحل نهایی قرار دارد و تا اواسط سال ۹۷ بعد از ۳۳ سال قانون بانکداری اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/ح

اصلاح قانون بانکداری کشوربعد از33سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار