مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: بیشتر اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه مشاغل خانگی، کوچک و خرد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان   عصر امروز ۲۴ اسفندماه در جلسه مشترک مجمع نمایندگان با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ در سال نزدیک به ۳۲ هزار نفر با نرخ مشارکت ۳۷ درصد ورودی بازار کار استان خواهد بود که در کارگروه اشتغال برای این رقم ورودی برنامه ریزی‌های مختلفی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ۳۴ هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان پیش بینی ایجاد شغل را در سال جاری کرده بودیم اظهار کرد: تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شد که ۱۱۳ درصد این تعهد محقق شده و این رقم بالاتر از برنامه‌های تعهد شده استان می‌باشد که بیشتر اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه مشاغل خانگی، کوچک و خرد بوده است.
اسماعیلی با بیان اینکه ۲۵ هزار کد بیمه جدید نیز در سال جاری ایجاد شد، اظهار کرد: بیشترین شغل‌های ایجا شده در شهرستان بافت، سیرجان و بردسیر بوده که این مهم نیز به دلیل پیگیری‌های نمایندگان این حوزه‌ها و فرمانداران بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به ارائه تسهیلات اشتغالزایی از سوی دولت در کشور اشاره و افزود: طی سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در کشور در نظر گرفته شد که سهم استان کرمان ۶۱۸ میلیارد تومان بود و تاکنون ۵۲۴ میلیارد تومان از این اعتبارات به بانک‌های استان کرمان معرفی شدند که پیش بینی ایجاد ۵ هزار و ۶۰۰ شغل در استان را خواهیم داشت.
وی به حوزه اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ۴۶۰ میلیارد تومان سهم استان کرمان در حوزه اشتغال روستایی بوده که ۲۵۸ میلیارد تومان معرفی به بانک‌های استان صورت گرفته و ۲۵۵۵ نفر پیش بینی ایجاد اشتغال را خواهیم داشت که این پرداختی‌ها در اریبهشت و فروردین ماه ۹۷ به اوج خود خواهد رسید.
اسماعیلی در پایان به طرح کارورزی اشاره و خاطر نشان کرد: ۳۲۴۰ نفر سهم استان کرمان در طرح کارورزی بود که از این حیث استان کرمان در جذب این کارآموزان در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ی

کرمان، رتبه اول کشور در اجرای طرح کارورزی

برچسب ها: بیمه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار