مساجد تاریخی کشورمان همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آیند؛ مساجدی که هر یک معماری و طراحی منحصربفردی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان اصفهان که در میانه ایران قرار گرفته، از شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، بویین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدن، فریدون‌شهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز تشکیل شده است.

قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی کشور در کجاست؟

شهرستان اردستان به دو بخش اردستان و زواره تقسیم شده است. بخش زواره شهرستان اردستان، دربرگیرنده ۲ دهستان با نام‌های سفلی و ریگستان است. زواره شهری است که در بخش زواره قرار گرفته است. این شهر در حاشیه جنوبی دشت کویر ایران قرار گرفته است و جمعیتی بالغ بر دوازده هزار نفر دارد.

قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی کشور در کجاست؟

بنا بر این گزارش، از جاذبه‌های گردشگری شهر زواره می‌توان به یخچال، مناره مسجد بنکویه، مسجد جامع، هشت بهشت، گنبد سبز، مسجد پامنار، مسجد کرسی، قلعه سنگ بست و خانه‌های چهار صفه‌ای اشاره کرد.

قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی کشور در کجاست؟

خاطرنشان می‌شود؛ مسجد جامع چهار ایوانی که با قدمتی بالغ بر ۷۰۰ سال در شهر زواره قرار گرفته است، قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی کشور به حساب می‌آید.

قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی کشور در کجاست؟

این مسجد که در دوره سلجوقی و اوایل قرن ششم هجری ساخته شده، با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای گرم و خشک شهر زواره در زیربنایی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در بین بازارچه تاریخی زواره و حسینیه کوچک در مرکز شهر زواره بنا شده است. این مسجد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر زواره است.

انتهای پیام/

جاذبه های گردشگری شهر زواره اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار