مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۴۲۰ عدد جعبه شیرینی غیر استاندارد با اجرای طرح نظارت نوروزی در چابهار جمع آوری و معدوم شد.

اسماعیل عاقلی مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هزار و ۴۲۰ عدد جعبه شیرینی غیر استاندارد با اجرای طرح نظارت نوروزی در شهرستان چابهار جمع آوری و معدوم شد.

وی ادامه داد:  این جعبه‌های غیر استاندارد از شیرینی فروشی‌های سطح شهر چابهار جمع آوری شده است.

عاقلی  گفت: همچنین یک دستگاه وسیله بازی مربوط به شهربازی چابهار به دلیل داشتن نقص فنی پلمب شد.

وی افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سال گذشته ۲ هزار و ۲۸۳ وسیله سنجش را مورد بازرسی قرار دادند و همچنین طرح کنترل نازل‌های جایگاه‌های عرضه مجاری سوخت با همکاری شرکت نفت چابهار در حال انجام است.

وی گفت: استانداردسازی شهربازی‌ها در سیستان و بلوچستان به جد پیگیری می‌شود و مکاتباتی در رابطه با ایمن سازی وسایل بازی با مسئولان مربوطه انجام شده است.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان ادامه داد: استانداردسازی وسایل بازی موجود در بوستان‌ها و شهربازی‌ها برای تامین سلامت و ایمنی کودکان ضروری است.

عاقلی نقش اعضای شورا‌های شهر‌ها و بخش ها، شهرداران و دهیاران را در زمینه پیشگیری از استفاده از تجهیزات غیر استاندارد مهم عنوان کرد.

وی تصریح کرد: وسایل بازی اعم از هرگونه تجهیزات شهربازی ها، سازه‌های بادی نظیر قلعه بادی ها، تاب و سرسره مشمول استاندارد اجباری هستند و شهرداری‌ها و مهدکودک‌ها موظف اند تمام قوانین استاندارد در این زمینه را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

شیرینی های غیراستاندارد معدوم شد

برچسب ها: استاندارد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار