از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ١٠ هزار مورد بازدید از اماکن عمومی، اماکن بین راهی و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

 دکتری مهدی زنگنه معاون فنی مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: در این مدت، ١٠ هزار مورد بازدید از اماکن عمومی، اماکن بین راهی و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی انجام شده و ٣٢ مرکز و اماکن متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

دکتر زنگنه میزان مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد معدوم شده از آغاز برنامه سلامت نوروزی را ١٠ تن عنوان کرد و گفت: همچنین در این مدت ۷۱ مورد اخطار برای رفع نواقص بهداشتی صادر شده است.

وی گفت:: تیم‌های نظارتی بهداشتی بصورت شبانه روزی تا ۱۵ فروردین ماه ١٣٩٧ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: شماره تلفن کشوری ١٩٠ و شماره تلفن‌های ۳۳۴۴۶۶۹۹ و ۳۳۲۲۰۴۶۶ با پیش شماره ۰۵۴ به منظور تماس هم استانی‌های عزیز و مسافران نوروزی برای ارائه گزارشات و یا شکایات بهداشت محیطی هموطنان اختصاص یافته است.

گفتنی است: استفاده از ابزار‌های پیشرفته جهت سنجش میکروبی سطوح اماکن و آلودگی آب و مواد غذایی نیز توسط تیم‌های بازرسی در حین بازدید انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/ع

 بازرسی بهداشت محیط  از اماکن عمومی  سیستان وبلوچستان

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار