یک روزنامه پرمخاطب چین نوشت پکن باید برای اقدام نظامی بر سر تایوان آماده شود و به آمریکا برای همکاری در زمینه کره شمالی فشار بیاورد.

چین باید برای اقدام نظامی بر سر مسأله تایوان آماده شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز گزارش داد: گلوبال تایمز، روزنامه پرمخاطب چین روز پنج شنبه نوشت چین باید برای اقدام نظامی بر سر تایوان آماده شود و به آمریکا برای همکاری در زمینه کره شمالی فشار آورد.

گزارش این روزنامه چینی بعد از آن منتشر شد که آمریکا قانونی برای تقویت روابط با تایوان تصویب کرد. روزنامه گلوبال تایمز در سرمقاله ای نوشت چین باید علیه این قانون ضدحمله کند. این روزنامه نوشت چین می تواند به آمریکا در دیگر زمینه های همکاری دوجانبه از جمله مساله شبه جزیره کره و مساله هسته ای ایران فشار بیاورد.

این روزنامه گفت چین می تواند در سازمان هایی بین المللی نظیر سازمان ملل مقابل آمریکا بایستد. گلوبال تایمز افزود چین همچنین باید برای درگیری نظامی مستقیم در تنگه های تایوان آماده باشد. این روزنامه که توسط ارگان رسمی حزب کمونیست چین منتشر می شود، نوشت پکن باید روشن کند بالا گرفتن مبادلات آمریکا و تایوان عواقب جدی برای تایوان به همراه خواهد داشت.

این روزنامه پیشنهاد داد چین هواپیماهای نظامی و رزم‌ناو به خط میانی تنگه های تایوان بفرستد.
انتهای پیام/

پیشنهاد روزنامه چینی برای مقابله با اقدامات آمریکا در خصوص تایوان

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار