مردم شهر سنندج سال تحویل را در ورزشگاه 22 گولان کنار هم جشن گرفتند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و حمایت‌های استاندار، فرماندار و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش وجو انان و صداوسیما مراسم جشن شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار شد.

دیروز عصر و در واپسین ساعت سال 96، مردمان دیار و فرهنگ برای نخستین بار در ورزشگاه 22 گولان گرد هم آمدند تا مراسم شب نوروز را با هم جشن بگیرند.

ظرفیت ورزشگاه 15 هزار نفری سنندج جوابگوی حضور پرشور مردم فرهنگ‌دوست سنندج نبود و خیل عظیمی از شهروندان ساعت‌‌ها در بیرون از ورزشگاه ایستاده نظاره‌گر جشن باشکوه شب نوروز بودند.

این مراسم از ساعت 16 با تلاوت قرآن آغاز و سپس اجرای موسیقی توسط هنرمندان استان نظیر هنرمند جلال داودی، سیدمحمد سراب، رضا صلواتی و هنرمند حسین صفامنش به اجرای برنامه پرداختند.

یکی دیگر از برنامه‌های این جشن سخنرانی قطب‌الدین صادقی از کارگردانان به نام کشورمان در خصوص آداب و رسوم  مردم کردستان و ایران در ایام نوروز بود.

در ادامه، اجرای مراسم هه‌لپه‌رکی توسط 10 گروه در چند نقطه از سطح ورزشگاه حال و هوای خاصی به ورزشگاه داده بود.

اجرای مراسم سوارکاری (سوارانه) توسط هیات سوارکاری استان کردستان یکی دیگر از برنامه‌های این جشن باشکوه در ورزشگاه 22 گولان بود.

در پایان با پخش آهنگ نوروزی آتش شب نوروز روشن شد و مراسم آتش بازی هم در حین روشن کردن آتش فضای بسیار شاد و باطراوات را در آستانه سال نو ایجاد کرده بود.

در پایان این جشن، استاندار کردستان به همراه شهردار، اعضا شورا و جمعی از مسولین راهی سازمان آرامستان‌ها شدند تا لحظه تحویل سال نو را در کنار مزار شهیدانی باشند که با خون خود امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/ د م

برگزاری جشن نوروز در ورزشگاه 22 گولان شهر سنندج

برچسب ها: نوروز ، سوارکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.