مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اسناد تک‌برگ مالکیت ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان طی سه سال اخیر اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان گفت:در راستای تشخیص و تفکیک اراضی ملی و مستثنیات که بسترساز سایر فعالیت‌ها در منابع طبیعی است، طی سه سال گذشته در مجموع در سطح ۵۵۰ هزار هکتار مقررات ماده ۲ قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور اجرا شده که ۲۰۰ هزار هکتار آن متعلق به سال ۹۶ است.

وی افزود: تاکنون تشخیص و تفکیک ۱۰۰ درصد اراضی ملی و مستثنیات در منطقه جنوب کرمان انجام شده است و با توجه به تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع ملی، سند تک‌برگ مالکیت برای ۶۵۲ هزار هکتار از اراضی دولتی منطقه در سال جاری صادر شده است و مابقی تا ابتدای سال آینده اخذ می‌شود که در نهایت جشن انفال را برگزار می‌کنیم.

کردستانی از اخذ اسناد تک‌برگ مالکیت ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان طی سه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در مجموع تاکنون برای ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی این منطقه سند تک‌برگ مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۷۷۵ فقره پرونده در راستای تعیین تکلیف اراضی اختلافی در قالب اعتراض‌های وارده به دبیرخانه‌های کمیسیون‌های ماده واحده رسیدگی شده است.

کردستانی اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار فقره پاسخگویی به استعلامات اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد وضعیت اراضی صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: حفاظت مشارکتی در تمام سطوح اراضی ملی منطقه اجرا می‌شود، در این راستا تفاهمنامه حفاظت مشارکتی با افراد بومی و محلی به عنوان بازوی توانمند ما در بحث حراست از عرصه‌های منابع طبیعی منعقد شده است.

وی اظهار کرد: برای کاهش آثار و متوقف کردن روند تخریب عرصه‌های منابع طبیعی پروژه‌هایی مانند تأمین و جایگزینی سوخت‌های فسیلی اجرا شده است که بر اساس آن در مجموع طی سه سال اخیر بین ۵۷۰ خانوار روستایی حاشیه جنگل و جنگل‌نشینان و طی سال ۹۶ بین ۷۰ خانوار تنور گازی توزیع کردیم.

وی افزود: امسال ۳۴ کیلومتر و طی سه سال اخیر بیش از ۸۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در خط تنسیق اراضی ملی و مستثنیات برای کاهش تخریب و تصرف اجرا شده است.

کردستانی تصریح کرد: کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی در سطحی معادل بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از منطقه جنوب کرمان طی مدت مذکور و سطح ۱۱۰ هزار هکتار در سال ۹۶ انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در بحث تغییر و تحول اراضی به بنیاد مسکن و راه و شهرسازی موضوع ماده ۴ قانون ساماندهی حمایت از توزیع و عرضه مسکن در سال ۹۶، ۷۷۷ هکتار و طی سه سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۵.۵ هکتار به بنیاد مسکن و یک‌هزار و ۶ هکتار امسال و بیش از یک‌هزار و ۴۰ هکتار در سه سال اخیر به راه و شهرسازی تحویل و ۲۹.۵ هکتار امسال و ۴۵۰ هکتار طی مدت مذکور به امور اراضی تخصیص داده شده است.

کردستانی با توجه به کسب رتبه برتر توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان طی سه سال متوالی خاطرنشان کرد: در طرح یک بزرگتر از چهار طی سال ۹۴، هفت در سال ۹۵ و حامی در سال ۹۶ این اداره کل به عنوان مجموعه برتر شناخته شده و در زمینه اقدامات صورت گرفته در سطح کشور رتبه یک را داریم.

انتهای پیام /ی

اخذ اسناد ۲ میلیون هکتاری از اراضی ملی جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار