عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مراجع قانونی اعلام کرده‌اند که جرائم در تلگرام به شدت در حال افزایش بوده و این پیام رسان نیز برای پیدا شدن منشا جرائم و برخورد با آنها همکاری نکرده است.

تلگرام برای پیدا شدن منشا جرائم همکاری نمی‌کند/ با پول خودمان جیب تلگرام و تلگرام‌ها را پُر نکنیمرضا تقی‌پور عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تلگرام برای جامعه کشورمان، اظهار کرد: مراجع قانونی اعلام کرده‌اند که جرائم در تلگرام به شدت در حال افزایش بوده و تلگرام نیز برای پیدا شدن منشا جرائم و برخورد با آنها همکاری نکرده است.

وی ادامه داد: طبیعتا در این شرایط معنی قانون و حاکمیت چه می شود?! خوب است که از مدیرعامل تلگرام سوال شود که در نزد او جایگاه قانون  و ارزش‌های یک ملت کجاست?! آیا ما می توانیم در یک کشور سرمان را پایین انداخته و بستری بسازیم که جرم و جنایت زیادی در آن اتفاق بیفتد و حاکمیت و مردم آن کشور هم این را تحمل کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی، تصریح کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی می توانند پاسخگو باشند و یادآوری می‌کنم که نرم افزاهای خارجی هم از ابتدای شروع فعالیت خود امکاناتی زیادی نداشتند، بلکه به مرور زمان تکمیل شدند.

تقی‌پور تصریح کرد: کشورهای خارجی سرمایه گذاری بسیاری برای پیام‌رسان‌های خود دارند و با حمایتی که ما از پیام‌رسان‌های داخلی داریم، قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: نرم افزاهای داخلی در سه الی چهار ماه اخیر رشد خوبی داشته‌اند و بسیار موفق بوده‌اند و فکر می کنم با تقویت حمایت و تلاش بیشتر بتوانند نیازهای جامعه را پاسخ دهند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه عقل و منافع ملی حکم می‌کند که با پول خودمان جیب تلگرام و تلگرام‌ها را پر نکنیم، اضافه کرد: استعدادهای فراوان علمی در کشور داریم که می‌توانند در این زمینه به کار گرفته شود، چنانچه اکنون هم در برخی اپلیکشن‌های داخلی حمل و نقل، خرید و فروش کالا و ... به خوبی عمل کرده‌اند.

تقی‌پور بیان کرد: این ظرفیت بزرگ در داخل کشور وجود دارد و بنده اطمینان دارم که با حمایت مردم و مسئولان از تولیدات داخلی می‌توانیم این فضا را از اشغال نرم افزاهای خارجی بیرون بیاوریم و در اختیار نرم‌افزاهای داخلی قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار