نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: باید برای مبارزه با گناه در جامعه دغدغه‌مند و حساس باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ۹۶ در آیین تجلیل از خبرنگاران همیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با تبریک پیشاپیش عید نوروز گفت: در سال جدید باید با بررسی و رفع کاستی‎ها، برای تحول واقعی در راستای بهتر شدن امور فردی و اجتماعی تلاش کرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر تقویت باور ایمانی و اعتقادی جامعه افزود: این مسأله مهم باید مورد توجه جدی همگان و بویژه صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، کار برای خداوند تبارک و تعالی را لازمه نظام توحیدی و اسلامی، و رمز پیروزی و موفقیت بیان کرد و اظهار داشت: همه کار‌ها در جامعه اسلامی باید در راستای حاکم کردن دین خدا و جلب رضایت الهی باشد.

نکونام با تأکید بر سنگینی رسالت رسانه‌ها برای تقویت برخی باور‌های دینی در جامعه اضافه کرد: حضور در مرئی و منظر پروردگار و اولیای الهی، مسئولیت و پاسخگویی در روز قیامت، توجه به خودسازی برای تأثیر بر دیگران، ادای تکلیف تا حد ممکن، کار و تلاش مستمر و قانع نشدن به برخی دستاورد‌ها و موفقیت‎ها، سختی کار و هدف و ضرورت ایستادگی و مقاومت همراه با ثبات عقیده و قدم، نهراسیدن از دشمن و نظرات مخالف، باور به دشمنی دشمنان، یقین به فروپاشی کاخ‌های عنکبوتی طاغوت و استکبار، ضعیف بودن توان و مکر دشمن و بدخواهان، حتمی و قطعی بودن امداد الهی، باور به حقانیت و توانمندی خود و به آینده روشن، ضرورت روحیه انقلابی و جهادی و ضرورت خودکفایی، از جمله این باورهاست.

وی تأکید کرد: تحقق این باور‌ها منوط به وجود رنگ و جلا و ظواهر دینی و اسلامی و جاری شدن احکام الهی در جامعه می‎باشد.

نکونام با اشاره به تلاش‌های طاقت فرسای پیامبران و اولیای الهی (ع) برای باورسازی در بین مردم افزود: باورسازی، رسالتی سخت و دشوار است و باید با کوشش و پشتکار محکم، پای آن ایستاد.

وی گفت: عمل به واجبات الهی و زدودن گناه و حرام، از ضروریات جامعه و حکومت اسلامی است و چنین جامعه و حکومتی با ول‎انگاری، سهل انگاری و تسامح و تساهل در دین و ارزش‌های دینی و مباح جلوه دادن برخی گناهان و منکرات سازگار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مبارزه با گناه و فساد، نه تنها تحجر و عقب‎گرد نیست بلکه عین دین گرایی و عمل به وظیفه است و همه باید در این راستا دغدغه‌مند و حساس باشیم.

نکونام در ادامه با اشاره تلویحی به برخی حساسیت‌های ایجاد شده و اظهار نظر‌ها در پی لغو کنسرت موسیقی پنج شنبه گذشته ۲۴ اسفند در شهرکرد اظهار داشت: مخالفت با این برنامه برای جلوگیری از گناه و معصیت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برخی افراد به جای حمایت و تبریک گفتن در این جریان، حساسیت غیر قابل قبول به خرج می‌دهند تأکید کرد: این انتقادات، واکنش‌ها و توجیهات، اقتضای جامعه اسلامی و توحیدی نیست.

نکونام تصریح کرد: اگر این افراد در مورد همه مسائل، مشکلات و بی مسئولیتی‌ها چنین حساسیتی به خرج می‌دادند اکنون شاهد مشکلات و محرومیت کنونی در استان نبودیم.

وی افزود: نه تنها مخالفتی با موسیقی، هنر، نشاط و شادابی در جامعه وجود ندارد، بلکه گسترش این مسائل و ایجاد فضای شاد و تفریح سالم در چارچوب ارزش‌ها و معیار‌های دینی، جزو ضروریات جامعه است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تجربیات و علایق شخصی خود در حوزه هنر، تئاتر و توسعه گردشگری اضافه کرد: پیگیری و مطالبه گری برای رفع مشکلات و خواسته‌های به حق مردم و خصوصاً کمک به مناطق محروم نیز از نکات مهمی است که همواره در خطبه‌های نماز جمعه به آن می‌پردازم.

نکونام، رفت و آمد و پیگیری مسائل مناطق محروم، پرهیز از دعوا‌های سیاسی و جناحی، و ایجاد فضای کار و تلاش برای بهبود و رونق اقتصاد و اشتغال و رفع وابستگی‌ها را از دیگر دغدغه‌های خود بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود برخی افراد در این زمینه‌ها نیز حساسیت داشته باشند.

وی با اشاره به طرح برخی انتقادات در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد یادآور شد: بنده فقط به کاستی‎ها در دولت کنونی انتقاد نمی‌کنم، بلکه بیشترین انتقادات را از دولت‌های نهم و دهم داشته‎ام.

نکونام تأکید کرد: معصیت و فساد، عامل نابودی، هلاکت و غرق شدن جامعه است و هیچ چیز مانع از اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف الهی در مقابل آن نیست.

انتهای پیام/ش

مبارزه با گناه، دین گرایی است نه تحجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار