در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال بهمن 96 را می خوانید.

مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی هوشمند/ محبوب‌ترین اسامی دختران و پسران در 10 سال اخیر کدامند؟به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال در بهمن 96 را می خوانید.

 

آخرین خبرها از تمدید مهلت دریافت کارت هوشمند ملی


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در چهاردهم بهمن گفت: افرادی که تا پایان اسفند موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشوند می‌توانند با ثبت‌نام اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نام را در ابتدای سال 97 انجام دهند.

وی ادامه داد: چون ممکن است در مهلت پایانی ثبت نام کارت ملی هوشمند، با افزایش مراجعه متقاضیان برای ثبت نام روبرو شویم و برخی موفق به ثبت نام نشوند، این شرایط فراهم شده که افراد با انجام پیش ثبت‌نام و ورود اطلاعات اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نام را در ابتدای سال 97 انجام دهند.

 

محبوب‌ترین اسامی دختران و پسران در 10 سال اخیر کدامند؟


 در 10 سال گذشته اسامی مختلفی به صورت مقطعی مورد استقبال والدین قرار گرفت اما در این مدت برخی اسامی همیشه محبوب بوده اند.

 انتخاب نام نیکو برای فرزندان اهمیت زیادی دارد، نام اشخاص جامعه می‌تواند معرف فرهنگ ملی و ارزش‌های اخلاقی آن جامعه باشد همچنین انتخاب نام‌های شخصیت‌های دینی برای فرزندان علاوه بر اینکه معرف دین و آیین افراد است می‌تواند نشانه علاقه به حقایق دین در افراد باشد.

 در آمار ارائه شده توسط سازمان ثبت احوال مشاهده می‌شود که در 10 سال اخیر فاطمه همواره رتبه اول در فراوانی نام‌های برگزیده شده برای دختران را داشته است همچنین امیرعلی نیز دارای بیشترین فراوانی در نام‌های برگزیده شده برای پسران در سال‌های اخیر بوده است.

 

مشکل کمبود ظرفیت نوبت دهی صدور کارت ملی هوشمند برطرف می‌شود


حمید پارسایی معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در بیست و هشتم بهمن ماه گفت: مشکل کمبود ظرفیت نوبت دهی صدور کارت ملی هوشمند با افزایش ظرفیت در تمام پایگاه‌ها برطرف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای افزایش تعداد پایگاه‌های سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی چه برنامه ای دارید؟، گفت:برای این کار 1500 پایگاه پیش بینی شده است و تنها یک سوم از این تعداد راه‌اندازی شده است و به محض خرید تجهیزات ایستگاه‌های جدید فعال می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
شهین سیفی
۰۰:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواستم بگم ما سلمندان وبیماران که کسی را نداریم چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهین سیفی
۱۵:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای افراد مسن ومعلولین تسهیلات قاآل شوید
آخرین اخبار