در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال در اسفند 96 را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای حوزه ثبت احوال را بخوانید.

 

کاهش میزان موالید و ازدواج در سال 96/ هر 2/5 ازدواج به یک طلاق ختم می شود


عبدالله مقصودی فر مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در هشتم اسفند گفت: در ده ماهه سال ٩٦ به ازای هر ٢/٥ ازدواج، یک طلاق ثبت شده است.

 

احتمال تمدید مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند در ماه‌های ابتدایی سال 97

حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال از احتمال تمدید مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند در ماه‌های ابتدایی سال 97 خبر داد.

وی افزود: به علت نزدیک بودن ایام عید و افزایش حجم کار شهروندان از وزیر کشور درخواست کردیم تا مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند برای چند ماه  اول سال 97 تمدید شود، وزیر کشور نیز با این تقاضا موافقت کرد و بر این اساس مقرر شد تا لایحه‌ای به این منظور تنظیم شود و آن را به دولت ارسال کنیم.

افزایش نوبت دهی ثبت نام کارت ملی هوشمند مشکلاتی ایجاد می کند/ تلاش می کنیم تا مهلت را تمدید کنیم

حمید پارسایی معاون فن آوری و اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: تنها در یک روز شاهد ثبت نام 325 هزار نفر برای تبدیل کارت ملی قدیمی به کارت ملی هوشمند بودیم‌ که این امر باعث پر شدن ظرفیت‌ نوبت‌دهی شد.

وی با بیان اینکه افزایش نوبت‌دهی، مسائل و مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند، افزود: در تلاش هستیم تا مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند را تمدید کنیم و این اتفاق باعث می‌شود تا حجم کار برای نوبت‌دهی سبک‌تر شود.

 

ایجاد ایستگاه‌های سیار ثبت‌ نام کارت ملی هوشمند برای معلولان و افراد مسن‌


سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: افراد معلول و مسن می‌توانند از طریق ایستگاه‌های سیار، بدون معطل‌ شدن در صف‌های طولانی نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند‌.

ابوترابی تصریح کرد: به همین منظور در هر منطقه ایستگاه های سیار دایر می‌شود و متقاضیان ثبت نام می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها،ثبت نام کارت ملی هوشمند خود را انجام دهند.

 

مشکل کسر چندباره مبلغ در هنگام ثبت نام اولیه کارت ملی هوشمند بر طرف شد/ بازگشت مبالغ اضافی به حساب شهروندان


حمید پارسایی معاون فناوری و اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از برطرف شدن مشکل کسر چندباره مبلغ در هنگام ثبت نام اولیه کارت ملی هوشمند خبر داد.

وی افزود: اما کسانی که در سامانه قبلی ثبت نام، کارت ملی هوشمند را به هر دلیلی نیمه کاره گذاشته‌اند، با این مشکل مواجه شده‌اند.

لازم به ذکر است مبلغ کسر شده اضافی‌ حداکثر ظرف مدت 72 ساعت‌ به حساب آن‌ها بازمی‌گردد.

وارد کردن نام مادر در ثبت نام کارت ملی هوشمند اختیاری است/ در آینده نام پدر و مشخصات فردی از فرم ارگان ها حذف خواهد شد

حمید پارسایی معاون فن آوری و اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال در نهم اسفند گفت:وارد کردن نام مادر برای تطبیق‌ دادن آن با اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال برای کسب اطمینان بیشتر است.

 پارسایی‌ در پاسخ به این سوال که در اطلاعات شناسنامه‌ای نام مادر نیز درج شده است پس باید نام مادر در پایگاه‌ اطلاعاتی ثبت‌ احوال نیز باشد، چرا اینگونه نیست؟ گفت: اطلاعات شناسنامه‌ای در پایگاه‌ اطلاعات‌ ثبت احوال وجود ندارد چون در شناسنامه‌های قدیمی این اطلاعات به صورت دستی وارد شده است.

 

علت دریافت نکردن اطلاعات پدر در سامانه ثبت نام کارت های هوشمند ملی


مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس شورای اسلامی در بیست و ششم اسفند گفت:دریافت نکردن نام پدر در سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به معنی حذف نام پدر از کارت های ملی نیست.

وی افزود:براساس توضیحات سازمان ثبت احوال نقص در اطلاعات مادر در سامانه ثبت احوال وجود داشت از این رو دریافت نکردن اطلاعات پدر به معنی حذف نام پدر از کارت های هوشمند ملی جدید نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار