عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ثبت «نام مادر» در هنگام نام نویسی برای کارت ملی هوشمند و حذف نام پدر باید به دقت بررسی شود.

درخواست ثبت نام مادر در نام نویسی برای دریافت کارت ملی و حذف نام پدر باید بررسی شود/صدور کارت ملی باید با نظارت قوه قضائیه انجام شودمجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ضمن اظهار بی اطلاعی از درج نام مادر بر روی کارت های ملی هوشمند، اظهار کرد: کارت ملی توسط ثبت احوال و زیر نظر قوه قضائیه صادر می شود.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط دریافت نام مادر و حذف نام پدر از مشخصات ثبت کارت ملی هوشمند گفت: اطلاعی از موضوع ندارم . 2030 مربوط به آموزش و پرورش است و صدور کارت ملی بعهده ثبت احوال است واین دو ارتباطی با هم ندارند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه درخواست ثبت «نام مادر» در مراحل ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند و همچنین مسئله نام پدر و مشخصات همسر که هم اکنون از صفحه ثبت نام حذف شده است، ارتباطی به اجرای سند 2030 دارد یا خیر گفت: موضوع فوق باید به دقت بررسی شود.


وارد کردن نام مادر برای تطبیق‌ دادن آن با اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال برای کسب اطمینان بیشتر است.

 بیشتر بخوانید:وارد کردن نام مادر در ثبت نام کارت ملی هوشمند اختیاری است/ در آینده نام پدر و مشخصات فردی از فرم ارگان ها حذف خواهد شد


دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند قانونی نبوده و از ابتدا نیز قانون به همین شکل بوده  که نام پدر برای صدور کارت شناسایی درج می شود.

بیشتر بخوانید: ثبت احوال باید درباره دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند پاسخگو باشد


انتهای پیام/

برچسب ها: کارت ملی ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
سحردولتی
۱۴:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با سلام خسته نباشید در سامانه قدیمی ثبت نام کردم در تارذیخ 18/11 /96 و تاریخی را برا دریافت مشخص کردم 16 / 12/ 96 . رسید قدیمی صادر شد . که در این تاریخ سامانه ابدیت و تغییر کرد و الان با مراجعه به سایت خطا میده خطای رو.برو خطا در تاریخچه پرداخت،لطفا با قسمت پشتیبانی تماس حاصل فرمایید با شماره ها داده شده نشد تماس گرفت . ایا این مشگل و پرداخت هزینه و بررسی انجام میشه . و ما چکار کنیم با این مشگل ایا صبر بکنیم. خواهشن راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
آخرین اخبار