رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر از برگزاری جشن‌های فرهنگی در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

خیرالنسا امیری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: شهرستان نیکشهر با قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی استان به چابهار و حضور گسترده مسافران در این شهرستان و سفر به شهرستان چابهار باید آمادگی کامل برای استقبال از مسافران وگردشگران نوروزی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه زیبا سازی و نظافت سطح شهر، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و پارک‌های سطح شهر، فعال کردن ۱۲ مدرسه در قالب ۱۱۰ کلاس درس توسط ستاد اسکان و آماده سازی مهمانسرا‌های ادارات و تجهیز ساختمان حوزه علمیه اهل سنت شهرستان نیکشهر انجام شده است.

امیری بیان کرد: ۲ نقطه تنگه سرحه و هیتان (مجتمع خدماتی رضوان)، راه‌اندازی نوروزگاه و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و استقرار اکیپ‌های نوروزی برنامه ریزی شدند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر ادامه داد: برپایی سه غرفه فروش صنایع دستی و سوغات در تنگه سرحه، ارائه اقلام تبلیغاتی به مسافرین وگردشگران، برگزاری جشن‌های فرهنگی ۷ شب ۷ جشن در ایام نوروز و برگزاری جشن استقبال از بهار در قالب شب‌های فرهنگی، ۲۴، ۲۷ و ۲۸ اسفندماه با حضور اقشار مختلف مردم از جمله اقدامات برای سال جدید است.

وی گفت: مقرر شد برای تنوع بخشی به برنامه‌ها و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه، اجرای جشن‌های شادی در قالب شب‌های فرهنگی در مرکز بخش وروستای تنگه سرحه وبرپایی غرفه‌های صنایع دستی وسوغات در محل نوروزگاه در تنگه سرحه برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ع

جشن‌های فرهنگی در نیکشهر

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.