حمید قبادی ضمن حضور در برنامه نوجوانانه «پرانتز باز» از اقداماتی در زمینه طراحی لباس دختران نوجوان سال خبر داد.

برای لباس دختران نوجوان به نتایج خوبی رسیده ایمبه گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور با حضور در برنامه تلویزیونی «پرانتز باز» از اقدامات سه ساله این کارگروه در زمینه طراحی لباس نوجوان اظهار داشت: از آنجا که پوشاک مناسب نوجوان دچار کاستی هایی بود ما از سه سال گذشته در این زمینه اقداماتی را انجام داده ایم و در حال حاضر برای لباس دختران نوجوان در مراحل خوبی هستیم. امروز 30 برند به طور اختصاصی در زمینه لباس نوجوان فعالیت دارند؛ هر چند که این میزان برای تعداد بالای نوجوانان ما کافی نیست و عرضه آن ها نیز با مشکلاتی مواجه است.

وی در خصوص دلایل گرایش برخی به لباس هایی با طرح غربی اشاره کرد و گفت: مسلما اگر ما پاسخگوی نیاز مردم نباشیم آن ها نیاز خود را از راه های دیگری برطرف می کنند. با این همه از وقتی که ما مساله مد را در کشور به رسمیت شناختیم و نوآوری و خلاقیت و آن را ضابطه مند  کردیم تا تحت تاثیر سلیقه ها قرار نگیرد، شرایط بهتر شده است. به طور مثال تا پیش از این در نوع رنگ انتخابی دچار محدودیت هایی بودیم، اما در حال حاضر محدودیت رنگی وجود ندارد. هر چند که باید در این زمینه ملاحظات عرف در نظر گرفته شود.

قبادی برای پیشگیری از اختلاف سلیقه خانواده ها و نوجوانان در انتخاب لباس مورد نظر بیان داشت: انتخاب لباس یک جنبه روانشناسانه است. قدرت انتخاب جزء اولین قدرت هایی است که خداوند به انسان می دهد و سایر انتخاب ها ذیل همین قدرت صورت می گیرد. انتخاب لباس هم یکی از همین موارد است. لذا خانواده ها مکلف اند بستر انتخاب لباس مناسب را برای نوجوانان فراهم بکنند نه اینکه سر یک لباس با آنان مشاجره کنند. یعنی باید  پنج لباس از پیش انتخاب شده در اختیار نوجوان قرار بگیرد و او از بین آن ها طرح دلخواه خود را انتخاب کند، نه اینکه ما سر یک مورد با نوجوان دعوا کنیم و نهایتا به این نتیجه برسیم که با هم اختلاف سلیقه داریم.

وی در خصوص فرایند مد سازی در الگوهای جهانی گفت: فرایند مد سازی یک کار سخت و بسیار طولانی است که البته برای حرفه ای های این عرصه شاید چندان سخت نباشد ولی در کل فرآیندی است که از یک فکر و اندیشه شکل می گیرد تا مرحله ای که وارد بازار می شود و مردم از آن استفاده می کنند و بعد از آن ذائقه سنجی شروع می شود. در این مرحله، متخصصین امر از رسانه ای ها گرفته تا نمایندگی های فروش و همین طور مصرف کنندگان حرفه ای برندها، نظرات خود را در این زمینه منتقل می کنند و نهایتا از بعد از جمع بندی و اعمال اصلاحات یک محصول وارد بازار می شود.

گفتنی است؛ «پرانتز باز» یک مجله خبری ترکیبی است با حال و هوای نوجوانانه که هر جمعه ساعت 16 روی آنتن شبکه امید می رود و از رویدادها و دغدغه‌های نوجوانان امروز می‌گوید و مسائل ویژه  آن ها را پیگیری می کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار