حمید قبادی گفت: تمام تلاش قوه قضاییه و کارگروه ساماندهی مد و لباس این است که از ورود پوشاک قاچاق به کشور جلوگیری کند.

سهم ۲۵ درصدی پوشاک قاچاق در بازار لباس کشورحمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره مد و لباس از فردا شروع به کار می کند. رویکرد اصلی این جشنواره نگاه به اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر انقلاب در این امر است. با اطمینان می توان این را گفت که یکی از فعالترین بخش ها در حوزه اقتصاد مقاومتی، حوزه مد و لباس ایرانی-اسلامی است.

وی افزود: حجم گسترده مصرف و نیاز عمومی جامعه تاکید بر آن دارد که علاوه بر جنبه فرهنگی لباس، به ابعاد دیگر آن همچون بعد اقتصادی بیشتر توجه شود. در سال ۹۶ به رغم همه مشکلات موجود در این حوزه و رکود در بازار، حوزه مد و لباس یکی از پویاترین بخش ها بود.

قبادی در ادامه سهم تولید کنندگان داخلی را در تامین پوشاک مورد نیاز کشور بسیار قابل توجه دانست و افزود: نزدیک به ۷۵ درصد نیاز کشور در حوزه مد و لباس را تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند و این اتفاق بسیار مبارکی است. برنامه مجموعه فعالان در حوزه مد و لباس این است که این آمار به ۹۵ درصد برسد. اما متاسفانه باید گفت که تقریبا ۲۵ درصد پوشاک موجود در کشور قاچاق است. تمام تلاش ما و قوه قضاییه این است که از ورود پوشاک قاچاق جلوگیری کنیم.

وی همچنین در ادامه به موضوع تقدیر از برندهای برتر پوشاک اشاره کرد و افزود: امسال تعدادی زیادی از برندهای برتر پوشاک در جشنواره مد و لباس مشارکت می کنند و از تعدادی از آنها تقدیر می شود. همچنین نشان «با افتخار ساخت ایران» در ۱۰ هزار فروشگاه کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: جشنواره مد و لباس به دنبال ارائه الگوهای ایرانی اسلامی به جامعه  و هم افزایی با سایر ارگان ها و تعامل با آنهاست.

 

انتهای پیام/

 

حضور برندهای برتر پوشاک در جشنواره مد و لباس فجر

برچسب ها: مد روز ، جشنواره فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار