تیم تراکتورسازی در سال ۹۶ با توجه به مشکلات متعدد نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال تراکتورسازی در فصل شانزدهم در کورس رقابت قهرمانی با پرسپولیس بود اما محرومیت از 2 پنجره نقل و انتقالاتی شوکی به این تیم وارد کرد که باعث شد پایان فصل هیچ شباهتی به یک تیم مدعی قهرمانی نداشته باشد. در نهایت این تیم تبریزی در پایان فصل شانزدهم  با 56 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

عملکرد تیم فوتبال تراکتورسازی را در سال 96 بررسی کردیم که از نظر خواهیم گذراند. 

جدایی قلعه نویی از تراکتورسازی 

امیرقلعه نویی بعد از شکست تیم تراکتورسازی برابر نفت تهران در فینال جام حذفی از این تیم تبریزی جدا شد چرا که او می دانست با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی نمی تواند در این تیم تبریزی به موفقیت دست یابد. بعد از جدایی قلعه نویی مرحله جذب مربی آغاز شد و در نهایت گل محمدی با حرف و حدیث های فراوان سرمربی تراکتورسازی شد. به هر حال با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتورسازی هدایت این تیم  ریسک بزرگی بود که یحیی به جان خرید.

تمدید نکردن ستاره ها با تراکتورسازی 

تراکتورسازی به علت محرومیت نقل و انتقالاتی نمی توانست در این فصل بازیکنی جذب کند و خیلی از ستاره ها از جمله خالد شفیعی، ادینیهو از این تیم تبریزی جدا شدند تا کار یحیی برای فصل هفدهم سخت تر شود. از نکات جالب توجه این بود که مسئولان تراکتورسازی قرارداد ادینیهو را تمدید نکردند و این در حالی بود که از خرید بازیکن  محروم بودند. محمد رضا اخباری دروازه بان ملی پوش تراکتورسازی هم بعد از پایان خدمت سربازی اش به سایپا تیم سابق خود بازگشت.

خط دروازه دغدغه اصلی گل محمدی 

به هر حال مدیران سایپا با ماندن اخباری در تیم تراکتورسازی موافقت نکردند و این دروازه بان به تیم سابق خود برگشت. به هر حال جدایی اخباری به دغدغه اصلی گل محمدی تبدیل شد و این دروازه بان جوان نتوانست از موقعیت ایجاد شده به نحو احسن استفاده کند و به دروازه بان شماره یک تراکتورسازی تبدیل شود.

سعید آقایی هم  بعد از بازگشت به گسترش فولاد تیم سابقش با چهار میلیارد تومان برای 3 فصل با سپاهان منتقل شد.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم تراکتورسازی دوران سختی را در این تیم تبریزی سپری کرد و مصدومیت چند بازیکن اصلی از جمله هادی محمدی، سینا عشوری، شهرام گودرزی و محمد ابراهیمی و جذب نکردن 3 سهمیه آزاد باعث شد که گل محمدی از بازیکنان جوان در ترکیب تراکتورسازی استفاده کند.

رونمایی از بازیکنان جوان در تراکتورسازی 

گل محمدی جوانانی همانند آزادی، نصرآزادانی، طاهران، اسماعیلی، طاهران و چند بازیکن جوان دیگر را رو کرد و با این جوانان نتایج نسبتا خوبی گرفت.

اختلاف گل محمدی با بازیکنان شاخص تراکتورسازی 

گل محمدی با چند بازیکن از جمله سینا عشوری و محمد ابراهیمی اختلاف پیدا کرد و در حالی که این 2بازیکن را در لیست مازاد خود قرار داده بود اما  این مسئله با مخالفت مسئولان روبررو شد که ابراهیمی ماندگار عشوری از این تیم جدا شد.

گل محمدی بعد از حذف تیم تراکتورسازی برابر پرسپولیس دررقابتهای جام حذفی مصاحبه ای انجام داد که مسئولان تراکتورسازی معتقد بودند که یحیی تیم خود را تحقیر کرده است و این مربی را با جریمه مالی مواجه کردند.

اختلافات گل محمدی و آجرلو مدیرعامل تیم تراکتورسازی کار را به جایی رساند که باخت برابر نفت تهران بهانه ای شد تا گل محمدی از این تیم تبریزی جدا شود. طبق توافق صورت گرفته میان مسئولان تراکتورسازی و گل محمدی، این مربی با دریافت 10 درصد قراردادش از این تیم تبریزی جدا شد.

تغییر و تحولات تراکتورسازی با حضور ساغلام 

ماجرای انتخاب سرمربی در این تیم تبریزی راه انداخته شد و دنیزلی پای ثابت همیشگی این گزینه ها بود اما در نهایت ساغلام سرمربی این تیم تبریزی شد. این مربی در سال های اخیر چهره محبوب در ترکیه نبوده است.

با حضور ساغلام در تراکتورسازی شوکی به تیم تراکتورسازی وارد شد و این تیم تبریزی با 29 امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد. این تیم تبریزی در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی نداشته است و با 2 امتیاز در قعر جدول این رقابتها حضور دارد. به  هر حال شانس تراکتورسازی برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا اندک است.

جاسوس در رختکن تراکتورسازی 

در رختکن تیم تراکتورسازی  کیانی و آقاسی با یکدیگر دعوا کردند و این مسئله باعث محرومیت این 2 بازیکن شد. همچنین دعوای ساغلام و کیانی در رختکن افشا شد. گفته می شود جاسوسی در تیم تراکتورسازی وجود دارد که اخبار درون تیم را به بیرون درز می دهد.

خریدهای بحث برانگیز تراکتورسازی در نقل و انتقالات 

محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتورسازی در ابتدای نیم فصل دوم به پایان رسید و این تیم امکان جذب بازیکن را پیدا کرد. البته همه امیدوار بودند که تراکتورسازی بازیکنان خوبی در این فصل جذب کند اما خریدهای بحث برانگیزی این تیم داشت.

جذب بازیکن سرباز چالش اصلی برای تراکتورسازی  

جذب بازیکن سرباز هم همواره برای تیم تراکتورسازی حاشیه ساز بوده است و انتقال سه بازیکن سرباز ذوب آهن به تراکتورسازی زمینه ساز مشکلاتی برای این تیم تبریزی شد. همچنین انتقال رضا شربتی بازیکن مشکی پوشان به تراکتورسازی باعث اعتراض رضا عنایتی سرمربی این تیم مشهدی شد.

حضور امید عالیشاه در برنامه نود در روز دربی 86 واکنش مسئولان تراکتورسازی را در بر داشت و آنها به همین علت این بازیکن را اخراج کردند. البته عالیشاه بیان کرد که خدمت سربازی اش تمام شده است و منتظر امضای صدور کارت پایان خدمتش از سوی مدیران تراکتورسازی است.

البته مسئولان تراکتورسازی ادعای عالیشاه را قبول ندارند و بیان کردند این بازیکن با اضافه خدمت مواجه است و برگه پایان خدمتش را امضا نمی کنند.

به هر حال اتفاقات زیادی برای تراکتورسازی در سال 96رخ داد و مسئولان این تیم قصد دارند با حضور ساغلام نتایج خوبی در هفته های پایانی لیگ هفدهم کسب کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
مربی درجه یک بیارین بهترین تیم آسیایی و ایران چرا نتیجه نمیگیره
آخرین اخبار