تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در سال ۹۶ نتایج مختلف کسب کرده است و ما قصد داریم عملکرد این تیم را در این گزارش بررسی کنیم.

نگاهی به نتایج صنعت نفت آبادان در سال ۹۶به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال صنعت نفت آبادان یکی از تیم های قدیمی ایران محسوب می شود و هواداران زیادی دارد. آبادان بدون شک مهد فوتبال ایران است . تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه های بزرگ کشور همواره شاهد حضور آبادانی های زیادی بودند و همین نشان می دهد که اهمیت فوتبال در این شهر چقدر است. صنعت نفت آبادان اگر چه عنوان های ز یادی در فوتبال کشور کسب نکرده است اما همواره از تیم های پر طرفدار محسوب می شود و بسیاری پیگیر نتایج این تیم هستند.

صنعت نفت آبادان در سال 1351 تاسیس شد و در سال 1355 رسما با لباس زرد برزیلی در مسابقات حاضر شد و برای نخستین بار در سال 1381 به رقابت های جام خلیج فارس راه یافت. البته ناگفته نماند که صنعت نفتی هات پیش از آن بازی های زیادی را در لیگ های تخت جمشید و آزادگان انجام داده بودند.

لیگ هفدهم

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در حالی لیگ شانزدهم را به پایان رساند که این تیم شرایط خوبی نداشت. فیروز کریمی در انتهای فصل لیگ شانزدهم اتنها موفق به کسب 33 امتیاز شد تا در جایگاه دوازدهم جدول قرار بگیرد همین مسئله باعث شد تا مدیران این تیم به فکر تغییر بیفتند و سرمربی جدیدی را به خدمت بگیرند.

نیم فصل نخست

فراز کمالوند که پیش از این هدایت گسترش فولاد تبریز را بر عهده داشت به آبادان آمد و هدایت صنعت نفت را بر عهده گرفت. این سرمربی تازه کار در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن را جذب کرد و شروع بسیار خوبی در مسابقات لیگ برتر فوتبال داشت.

صنعت نفتی ها موفق شدند در نخستین بازی خود در لیگ هفدهم و در خانه استقلال تهران را شکست دهند. با این حال نتایج آن ها همواره ثابت نبوده است و بالا و پائین های بسیاری را تجربه کرده است. آن ها پس از پیروزی هفته نخست مقابل سایپا شکست خوردند و پس از آن توانستند پدیده را شکست دهند اما در 5 بازی برد را تجربه نکردند و به 4 باخت و یک تساوی دست یافتند تا شرایطشان در جدول بد شود، اما آنها در ادامه و پس از درخشش در رقابت های جام حذفی فوتبال، آن هم با شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی دوباره در لیگ نتایج خوبی کسب کردند و توانستند به دو پیروزی دیگر دست یابند.

البته این شرایط تا پایان نیم فصل حفظ نشد و آن ها نتایج مختلفی کسب کردند شاگردان فراز کمالوند تا پایان نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال به 6 باخت ، 6 برد و 3 تساوی دست یافتند.

نیم فصل دوم

آبادانی ها در حال نیم فصل دوم را آغاز کردند که با شکست سنگینی برای آن ها همراه شد . شاگردان کمالوند که در بازی رفت استقلال را با یک گل شکست داده بودند در بازی ابتدایی نیم فصل دوم با 4 گل شکست خوردند تا شروع بدی داشته باشند البته آن ها در بازی بعدی خود انتقام شکست نیم فصل نخست خود را از سایپا گرفتند و با 3 گل آن ها را مغلوب کردند در ادامه این نتایج متفاوت آن ها حفظ شد تا ان ها تا پایان هفته بیست و پنجم به 3 برد ، 4 باخت و 3 تساوی دست یابند.

آمار و ارقام

صنعت نفتی ها در مجموع 25 بازی که در رقابت های امسال انجام داده اند موفق به کسب 33 امتیاز شده اند این در حالی است که آن ها در پایان فصل گذشته و با انجام 30 بازی 33 امتیاز کسب کردئه بودند. همین مسئله نشان دهنده آن است که آن ها وضعیت بهتری نسبت به فصل گذشته در کسب امتیاز دارند.

شاگردان کمالوند تا پایان هفته بیست و پنجم در مجومع مسابقاتشان به 9 برد ، 10 باخت و 6 تساوی دست یافته اند و همچنان شانس آن را دارند تا تعداد برد هایشان را افزایش دهند. زردهای آبادانی همچنین تاکنون 30 گل به ثمر رسانده اند و 31 گل دریافت کرده اند همین مسئله نشان دهنده آن است که آن ها وضعیت دفاعی خوبی ندارند.

همچنین آن ها یک گل زن برتر در رقابت های لیگ برتر فوتبال هم دارند. لوسیانو پریرا مهاجم این تیم با 10 گل زده تا پایان هفته بیست و پنجم در جایگاه سوم برترین گلزنان ایران قرار دارد.

جام حذفی فوتبال

شاگردان فراز کمالوند در رقابت های جام حذفی فوتبال شروع بسیار خوبی داشتند و موفق شدند در نخستین گام تیم فوتبال سپاهان را از پیش رو بردارند در ادامه آن ها به مصاف داماش گیلان رفتند و با شکست آن ها رقیب پرسپولیس شدند. کمتر کسی تصور می کرد که صنعت نفتی ها پس از باخت مقابل قرمز های پایتخت در رقابت های لیگ برتر شانسی برای پیروزی مقابل آن ها در جام حذفی داشته باشد با این حال آن ها توانستند در ورزشگاه آـزادی پرسپولیس را شکست دهند تا رقیب استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی و در خانه شوند.

بسیاری امیدوار بودند که صنعت نفتی ها بتوانند حتی به فینا برسند اما آن ها در این مرحله مقابل شاگردان شفر موفق نبودند و با شکست 2- 1 مقایبل استقلال شانس رسیدن به فینال را از دست دادند.

انتهای پیام /

عملکرد صنعت نفت آبادان در سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار