در کنار پرسپولیس، هفت تیم لیگ برتری دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در هفته‌های پایانی لیگ برتر هستند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اتمام هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، مشخص شد هفت تیم همچنان از شانس بالایی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۹ برخوردار هستند و می توانند با نتیجه گیری در بازی های آتی خود در کنار پرسپولیس راهی رقابت های آسیایی شوند.

ذوب آهن اصفهان، استقلال تهران، پیکان تهران، سایپا تهران، پارس جنوبی جم، فولاد خوزستان و البته تا حد بسیار کمی صنعت نفت آبادان هفت تیمی هستند که در یک پنجم پایانی لیگ هفدهم برای به دست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان به مصاف حریفانشان می روند.

در این میان ذوب آهن با قرار گرفتن در رتبه دوم و صنعت نفت با ایستادن در جایگاه هشتم به ترتیب بیشترین و کمترین شانس را برای آسیایی شدن دارند و با توجه به قطعی بودن قهرمانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ در لیگ برتر نبرد این هفت تیم برای رسیدن به سهمیه آسیا همچنان تنور رقابت ها را داغ نگه می دارد.

البته با توجه به اینکه استقلال به فینال جام حذفی راه یافته است، در صورت قهرمانی آبی ها در این رقابت ها تیم چهارم لیگ برتر می تواند فصل آینده در پلی آف لیگ قهرمانان شرکت کند.

در زیر به برنامه بازی های هفت تیم مدعی کسب سهمیه آسیا در پنج هفته پایانی لیگ نگاهی اجمالی می اندازیم.

ذوب آهن اصفهان

 

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

شاگردان امیر قلعه نویی که با کسب ۲۳ امتیاز در ۱۰ هفته ابتدایی نیم فصل دوم، صدرنشین دور برگشت لیگ هستند اکنون با ۴۲ امتیاز در رتبه دوم جدول کلی لیگ قرار دارند.

ذوب آهن که در نیم فصل دوم از لحاظ نتیجه گیری و کیفیت فوتبالی با تغییر و تحول محسوسی مواجه شده است، در هفته های بیست و ششم و بیست و هفتم در ورزشگاه فولادشهر به ترتیب از تراکتورسازی و سپیدرود میزبانی می کند و هفته بیست و هشتم هم در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می رود. پرسپولیس و نفت تهران آخرین تیم های میهمان و میزبان ذوبی ها در لیگ هفدهم هستند.

استقلال تهران

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

آماده ترین‌تیم این روزهای فوتبال کشورمان که در لیگ هفدهم حتی طعم قعرنشینی را هم تجربه کرد، پس از روی کارآمدن وینفرد شفر جهشی فوق العاده داشت و با برتری مقابل پرسپولیس در دربی نشان داد عزم خود را برای کسب نایب قهرمانی در لیگ برتر جزم کرده است.

استقلال از ۱۰ بازی اش در نیم فصل دوم ۲۱ امتیاز به دست آورده است و پس از ذوب آهن در رتبه دوم جدول دور برگشت قرار دارد. البته این تیم در پایان هفته بیست و پنجم با کسب ۴۱ امتیاز و تفاضل 19 گل  در رده سوم ایستاده است.

استقلال در هفته بیست و ششم در ورزشگاه تختی تهران با نفت نوین بازی می کند. آبی ها همچنین در هفته بیست و هفتم در دیداری راحت از مشکی پوشان میزبانی می کنند. شاگردان وینفرد شفر در هفته بیست و هشتم باید در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز مقابل گسترش فولاد قرار گیرند که با توجه به قطعی شدن بقایش در لیگ در هفته های اخیر با خیال راحت به مصاف رقیبان می رود و انگیزه خاصی برای ادامه رقابت ها ندارد. پیکان و سپاهان هم آخرین میهمان و میزبان استقلال در لیگ هفدهم هستند.

پیکان تهران

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

عملکرد سینوس وار خودروسازان در لیگ هفدهم سبب شد آنها از تیمی که روزی مدعی قهرمانی محسوب می شد به تیمی تبدیل شوند که اکنون تنها امیدش را برای کسب سهمیه آسیا جست و جو می کند.

در واقع می توان گفت پیکان که پس از پیروزی در هفت هفته متوالی، ناگهان ۱۰ هفته پشت سر هم در کسب ۳ امتیاز ناکام ماند، شانس آورد که در نیمه نخست یک سوم پایانی فصل بار دیگر به روزهای خوبش بازگشت و با چهار برد متوالی بار دیگر در کورس مدعیان صعود به لیگ قهرمانان آسیا جای گرفت.

پیکان به دنبال گذشت ۱۰ هفته از نیم فصل دوم با ۱۶ امتیاز در جایگاه پنجم دور برگشت ایستاده و در جدول کلی لیگ هم با ۴۱ امتیاز و تفاضل گل مثبت هشت در رده چهارم قرار گرفته است.

شاگردان مجید جلالی در هفته بیست و ششم لیگ برتر میزبان سپاهان در ورزشگاه شهدای شهرقدس هستند و در هفته بیست و هفتم هم در آبادان به مصاف صنعت نفت می روند. استقلال خوزستان، میهمان خودروسازان در هفته بیست و هشتم لیگ است.پیکان در هفته سی ام لیگ هم آخرین بازی خانگی اش را مقابل سایپا در دربی کوچک تهران برگزار می کند. البته پیکان پیش از این‌بازی در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال قرار می گیرد تا حساس ترین بازی اش را در پنج هفته پایانی لیگ انجام دهد.

سایپا تهران

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

جوان های علی دایی را می توان یکی از شگفتی سازان لیگ هفدهم دانست. شاید کمتر فوتبالدوستی تصور می کرد تیمی که سال گذشته در آخرین دقیقه آخرین بازی اش در لیگ برتر توانست بقای خود در این رقابت ها را تضمین کند، در فصل جدید بتواند سری میان سرها درآورد و اکنون یکی از اصلی ترین مدعیان کسب سهمیه آسیا لقب بگیرد.

سایپا با کسب ۱۸ امتیاز در جدول دوربرگشت در جایگاه چهارم قرار دارد و در جدول کلی لیگ هم با ۴۱ امتیاز و تفاضل گل منفی یک، پنجم است.

نارنجی پوشان پایتخت در هفته بیست و ششم باید در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس بروند و یک هفته بعد در ورزشگاه دستگردی یکی دیگر از مینی دربی های تهران را مقابل نفت نوین برگزار کنند.

سایپا در هفته بیست و هشتم در ورزشگاه امام رضا مشهد، بازی آسانی مقابل مشکی پوشان دارد و در هفته بیست و نهم هم در یکی دیگر از دیدارهای راحتش میزبان گسترش فولاد تبریز است.

آخرین بازی سایپا در لیگ هفدهم برابر پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می شود.

پارس جنوبی جم

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

هرچند جمی ها در نیم فصل دوم لیگ برتر با افت فاحشی مواجه شدند و از رتبه دوم دور رفت به جایگاه ششم در پایان هفته بیست و پنجم سقوط کردند اما باز هم می توان از پارس جنوبی به عنوان بزرگ ترین شگفتی ساز لیگ هفدهم یاد کرد که البته رسیدن این تیم به سهمیه آسیا، معجزه شاگردان مهدی تارتار را تکمیل می کند.

پارس جنوبی با کسب ۱۰ امتیاز از ۱۰ بازی خود در نیم فصل دوم، در رتبه سیزدهم جدول دور برگشت ایستاده است اما در جدول کلی لیگ با ۳۹ امتیاز و تفاضل گل هفت در رده ششم قرار دارد.

پارس در هفته بیست و ششم و بیست هفتم به ترتیب میهمان و میزبان تیم های سپیدرود رشت و فولاد خوزستان است و در هفته بیست و هشتم هم در ورزشگاه آزادی باید به مصاف پرسپولیس برود.

ورزشگاه تختی در هفته بیست و نهم میزبان آخرین بازی خانگی فصل جمی ها برابر نفت تهران است. ضمن اینکه آخرین بازی شاگردان مهدی تارتار برابر مشکی پوشان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می شود.

فولاد خوزستان

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

هرچند فولاد تا چهار هفته پیش با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول اصلی ترین شانس صعود به لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شد اما وضعیت تیمی که از هفته پنجم تا بیست و دوم لیگ با هفده هفته شکست ناپذیری، رکورد خوبی در لیگ برتر ثبت کرده بود با چهار شکست متوالی به شکل بدی به هم ریخت تا شاگردان سیروس پورموسوی تا حدی از جمع مدعیان رسیدن به رقابت های آسیایی فاصله بگیرند.

سرخ پوشان اهوازی در جدول نیم فصل دوم لیگ برتر یازدهم هستند اما در جدول کلی لیگ با ۳۸ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک در رتبه ششم قرار گرفته اند.

فولاد در هفته بیست و ششم لیگ از پدیده مشهد میزبانی می کند و در هفته بیست و هفتم میهمان پارس جنوبی است. فولاد مردان هفته بیست و هشتم در ورزشگاه غدیر اهواز با ذوب آهن رو به رو می شوند و آخرین بازی خارج از خانه خود را هفته بیست و نهم برابر سپیدرود رشت انجام می دهند. اهوازی ها در آخرین بازی خود میزبان تراکتورسازی هستند.

صنعت نفت آبادان

//اتونشر 8 صبح چهارشنبه//۷ تیم در جست و جوی ۲/۵ بلیت لیگ قهرمانان آسیا

برزیل ایران در بهتربن فصل تاریخ حضورش در سطح اول فوتبال ایران، همچنان به کسب سهمیه آسیا امیدوار است اما برای تحقق این امر نیاز به خلق یک معجزه دارد.

صنعت نفت که تمام تمرکز و تلاش خود برای کسب سهمیه آسیا را به جام حذفی معطوف کرده بود پس از شکست مقابل استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها در لیگ برتر هم عملکرد پر فراز و نشیبی داشت.

آبادانی ها که به دنبال گذشت ۱۰ هفته از نیم فصل دوم لیگ با کسب ۱۲ امتیاز در رده نهم جای دارند، در جدول کلی لیگ با به دست آوردن ۳۳ امتیاز و تفاضل گل منفی یک، هشتم هستند.

صنعت نفت در هفته بیست و ششم لیگ میهمان گسترش فولاد است و در هفته بیست و هفتم در ورزشگاه تختی آبادان از پیکان تهران میزبانی می کند. شاگردان فراز کمالوند که بیست و هشتمین و بیست و نهمین دیدارشان را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و یادگار امام تبریز مقابل سپاهان و تراکتورسازی برگزار می کنند، آخرین بازی خانگی خود در لیگ هفدهم را هم مقابل فولاد در دربی خوزستان انجام می دهند.

یک ششم پایانی لیگ برتر ۹ فروردین ۹۷ آغاز و هفت اردیبهشت به اتمام می رسد. حال باید دید کدام تیم ها می توانند مجوز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار