نشاط در جامعه در چارچوب احکام اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایجاد نشاط در جامعه باید در چارچوب احکام اسلامی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۵ اسفند ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تأکید کرد: شادی و نشاط از ضروریات جامعه است، اما ایجاد فضای بانشاط در جامعه باید متناسب با شاخص اسلام و رعایت اصول و ارزش‌های دینی صورت گیرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در برخی مجالس شادی و نشاط در جامعه، جای منکر و معروف عوض و ابتذال به جای نشاط معرفی می‌شود افزود: داشتن مجوز از یک دستگاه مانند صداوسیما، لازمه مشروعیت برنامه‌ها نیست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ابتذال و اسطوره سازی‌های غلط در تضاد با اسلام است و ما وظیفه داریم نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشیم.

نکونام با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه بقره پیرامون ویژگی‌های جامعه قرآنی گفت: بر یک جامعه قرآنی که تسلیم احکام الهی است، نیکوکاری حاکم می‌شود.

وی اظهار داشت: با انجام کار گناه نمی‌توان برای مردم شور و نشاط ایجاد کرد، اما با احسان، خیرخواهی، نیکوکاری و تسلیم در برابر فرمان الهی و احکام اسلام، جامعه‌ای بانشاط ایجاد می‌گردد.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر ضرورت وحدت مردم و مسئولان افزود: چهارمحال و بختیاری نیازمند وحدت و یکپارچگی است و باید با پرهیز از اختلافات، زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم کنیم.

نکونام همچنین با اشاره به تقارن ایام عید نوروز و آغاز سال ۱۳۹۷ با ماه رجب تأکید کرد: باید از روز‌های این ماه سراسر نور و فضیلت، به خوبی بهره برداری کرد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به اجزای عالم می‌توان به خوبی دریافت که خداوند مرگ و حیات را در کنار هم قرار داده و این بالاترین نشانه وجود قیامت است.

انتهای پیام/ش

جامعه قرآنی تسلیم احکام الهی است

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار