رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان روز پنجشنبه به طور تلفنی درباره مسائل گوناگون با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه درباره روابط دوجانبه برلین و آنکارا، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و مسائل منطقه‌ای با یکدیگر به طور تلفنی گفتگو کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی، برگزیده شدن مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان برای چهارمین دوره پیاپی را به وی تبریک گفت.

سران دو کشور در این تماس تلفنی بار دیگر بر تعهد خود به تسریع همکاری‌ها و مذاکرات دوجانبه تاکید کردند. آن‌ها همچنین تعهد کردند درباره مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و نیز مسائل مربوط به پناهجویان با یکدیگر همکاری کنند.

سران دو کشور در این مکالمه تلفنی بر لزوم همکاری دوجانبه برای مبارزه علیه تروریسم تاکید کردند.

همچنین، اردوغان و مرکل درباره اهمیت نشست ترکیه و اتحادیه اروپا که در تاریخ 26 مارس در بلغارستان برگزار خواهد شد، صحبت کردند.

بر اساس گفته‌های یک مقام اتحادیه اروپا، روابط ترکیه و بروکسل، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سیاست‌ خارجی جهانی، امنیت، مبارزه علیه تروریسم، مسائل خاورمیانه، آفریقا و روسیه از جمله موضوعاتی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اردوغان همچنین در این مکالمه تلفنی درباره جدیدترین تحولات عملیات ترکیه در عفرین سوریه گفت.

آنکارا از روز 20 ژانویه، عملیاتی موسوم به «شاخه زیتون» در منطقه عفرین (واقع در شمال سوریه) آغاز کرده است. این عملیات علیه مواضع گروه‌های ی پ گ انجام شده است. ترکیه گروه ی پ گ را شاخه‌‎ای از گروه پ ک ک می‌داند. آنکارا پ ک ک را گروهی تروریستی به حساب می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار