مولود چاووش اوغلو و زیگمار گابریل در آلمان با یکدیگر درباره عادی‌سازی روابط میان این کشور و ترکیه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری شینهووا، وزرای خارجه آلمان و ترکیه با هدف کاهش اختلافات میان دو کشور با یکدیگر دیدار کردند. «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، از همتای خود «مولود چاووش اوغلو» در شهر «گسلار» آلمان استقبال کرد.

چاووش اوغلو در کنفرانس خبری مشترک پس از این دیدار، گابریل را «دوست شخصی» خود خواند و اظهار کرد ترکیه و آلمان دو ملت «پرافتخار» هستند. وزیر خارجه آلمان نیز از آغاز مجدد فعالیت های اقتصادی مشترک میان دو کشور خبر داد که به دلیل اختلافات دیپلماتیک به حالت تعلیق درآمده بود. گابریل در ادامه گفت وزرای خارجه دو کشور تمام تلاش خود را برای یافتن زمینه های همکاری مشترک در آینده به کار خواهند بست.

روابط آنکارا و برلین پس از کودتای نافرجام ترکیه در ژوئیه 2016 با تنش مواجه شد. ترکیه، آلمان را به پناه دادن به مخالفان این کشور متهم کرد. در مقابل برلین نیز در خصوص سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر در ترکیه ابراز نگرانی کرد. لغو سخنرانی های انتخاباتی سیاستمداران ترکیه ای در آلمان و بازداشت یک خبرنگار آلمانی در ترکیه و محکوم شدن وی به تحمل 10 ماه زندان از دیگر مواردی بود که موجب افزایش تنش ها میان دو کشور شد.

گابریل در این خصوص اظهار کرد: «ما درمورد تمامی مسائل موجود با یکدیگر بحث و گفتگو کردیم. به طور قطع آزادی زندانیان آلمانی یکی از این موارد بود.»

وی همچنین گزارش های مطرح شده در خصوص توقف ارسال تجهیزات نظامی از آلمان به ترکیه را رد کرد. بر اساس این گزارش ها برلین با هدف اعمال فشار بر آنکارا به منظور آزادی زندانی های آلمانی قصد داشت تحویل تجهیزات نظامی به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/

دیدار و گفتگوی گابریل و چاووش‌اوغلو در آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار