۱۰ سالن سینما امروز در آذربایجان شرقی افتتاح و به تعداد سینما‌های استان افزوده شد.

افتتاح 10 باب سینما در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هم اکنون ١٢ سالن سینما در شهرستان‌های تبریز، اهر، بناب، مراغه، مرند، شبستر و میانه فعال است و امروز با افتتاح ۱۰ سالن سینمای دیگر در شهرستان‌های استان، این تعداد به ۲۲ سالن افزایش یافت.

از مجموعه این ۱۰ سالن سینمایی که به صورت هم زمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد، ۴ سالن در پردیس سینمایی مجتمع ستاره باران، ۲ سالن در پردیس سینما قدس و ۲ مجموعه سینمایی دیگر در سینما سرباز تبریز و ۲ سالن هم در شهرستان‌های ملکان و عجب‌شیر است.

به گفته محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با افتتاح این سالن‌ها بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت‌های موجود سینماهای استان افزوده شد.


وی افزود: ظرفیت این سالن‌ها ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است از این رو ظرفیت سینما‌های استان به ۵ هزار نفر افزایش یافت.

محمد مهدی حیدریان، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در آیین افتتاح نخستین پردیس سینمائی شمال غرب کشور با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان شرقی در عرصه‌های فرهنگی و هنری گفت: شهر اولین‌ها باید طلایه دار این حوزه در کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه تبریز در گذشته در حوزه فرهنگ و ادب شهر اولین‌ها بود گفت: حتی نخستین سینما، چاپخانه، مدرسه و سالن تئاتر هم در این شهر ایجاده شده، اما هم اکنون از آن جایگاه فاصله گرفته است.


مجید خدابخش افزود: باید با بازسازی و احیای جایگاه فرهنگی و هنری تبریز و استان، به دوران اولیه این حوزه بازگردیم و این هویت را احیا کنیم.


استاندار رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ را هم فرصتی طلایی برای احیای فرهنگ و هنر تبریز دانست و گفت: نباید به دنبال ساختمان سازی و برنامه‌های سخت افزاری برای این رویداد بود بلکه باید تلاش‌ها بر احیا و بهبود جایگاه فرهنگ و هنر تبریز متمرکز شود.


او در ادامه استقبال گرم خانواده‌ها از سینما‌های استان و تبریز را همانند گذشته موجب رونق این صنعت برشمرد و بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

 افتتاح نخستین پردیس سینمائی شمال غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.