استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید از جوانانی که به عرصه تولید فیلم ورود پیدا کرده‌اند حمایت کنیم و بتوانیم فرهنگ خود را به زبان فیلم و هنر حفظ کرده و توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جشن سینمای تبریز با اشاره به این که روح بشر تنها با موضوعات زیبایی آرام می‌شود اظهار داشت: این زیبایی می‌تواند به زبان موسیقی، نقاشی، خطاطی، شعر و کاریکاتور و پیشرفته‌تر از آنها در تئاتر و سینما شود.

وی با بیان این که هنر سینما سالیان متعددی است که به عنوان هنر برتر انتخاب می‌شود ابراز کرد: مسئولان اجرایی تنها به امور عمرانی و اقتصادی توجه دارند در حالی که ذهن فرهنگ و هنر و نیازهای روحی بشر فوق العاده گسترده است.

خدابخش با تاکید بر این که باید به موضوعات هنری توجه کرد افزد: علی رغم گسترش دنیای اینترنت و ماهواره هنوز هنر تئاتر و سینما در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد چنان که سینمای هالیوود بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر بیشترین چرخش اقتصادی را دارد.

وی با اشاره به نحوه حمایت از فیلم سازان جوان گفت: می‌توانیم با دو روش تسهیلات ارزان قیمت یعنی استفاده از ظرفیت کمک‌های بخش خصوصی و گسترش کمک‌های فنی اعتباری از جوانانی که به عرصه تولید فیلم ورود پیدا کرده‌اند حمایت کنیم و بتوانیم فرهنگ آذربایجان را به زبان فیلم و هنر حفظ کرده و توسعه دهیم.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی از تلاش برای انتقال مرکز داوری جشنواره فیلم فجر برای سال بعد به کمک اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خبر داد.

خدابخش با اشاره به اینکه شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها هیچ موقع تنها به جنبه اقتصادی رویداد تبریز 2018 توجه نداشته است گفت: گردشگرانی که به تبریز مسافرت می‌کنند به خاطر بحث هتل و سایر موارد نمی‌آیند بلکه آنها به خاطر فرهنگ و تمدن و غذاهای سنتی به تبریز مسافرت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به همین خاطر قصد داریم مسافرانی که به روستای کندوان می‌روند در خانه‌های مردم محلی سکونت پیدا کنند و از غذاهای محلی آن جا استفاده کنند و تنها در انتهای سال 2018 به یک موضوع توجه می‌کنیم و آن موضوع میزان گردشگری است که توانسته‌ایم در طول این سال جذب کنیم.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشن سینمای تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.