استاندار کرمان از اجرای طرح آموزش رایگان مهارت آموزی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عصر امروز ۲۴ اسفندماه در جلسه مشترک مجمع نمایندگان با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با اشاره به طرح‌های اجرایی شده در استان در حوزه اشتغال، اظهار کرد: نیاز به ایجاد اشتغال بیشتری در استان کرمان داریم که در این راستا برنامه عملیاتی دیگری را برای سال آینده در نظر داریم.
استاندار کرمان به اجرای طرح کاروزی در کشور اشاره و با تایید این طرح اظهار کرد: طرح کارورزی یکی از اقدامات بسیار خوب و هدف گذاری شده درست کشور در حوزه اشتغال است که در این راستا ۳ عنصر آموزش، کارفرما و اشتغال در نظر گرفته شده است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که این طرح را در سال آینده در مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده و ما نیز در استان کرمان به دنبال افزایش سهم استان در سال آینده هستیم.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان باید اطلاع رسانی لازم از این طرح را داشته باشند، گفت: یکی از برنامه‌های جدی استان در سال آینده آموزش رایگان مهارت آموزی در استان کرمان است که از سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، جهادکشاورزی و ... می‌خواهیم واحد‌های تولیدی را موظف به اجرای این کار کنند که در این راستا ۱۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده واحد‌ها به حوزه آموزشی ارائه خواهد شد.
رزم حسینی با تشریح اقدامات مهم و تاثیرگذار دولت تدبیر و امید تصریح کرد: نرخ تورم ۴۰ درصدی در ابتدای این دولت هم اکنون به ۱۰ درصد کاهش یافته است که در این راستا دولت هزینه‌های بسیاری را پرداخت و متحمل شد و می‌توان امروز این کاهش و در نتیجه کنترل تورم را یکی از کارنامه‌های درخشان دولت تدبیر و امید دانست.
احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد شغل در شرایط کنونی در مشاغل سنگین برای کشور بسیار پرهزینه خواهد بود و این در حالی است که این ایجاد اشتغال در حوزه‌های خرد و کشاورزی بسیار راحت خواهد بود و برای حل معضل بیکاری کشور راهی جز این نداریم.
وی با تاکید بر اینکه تولید اضافه نیازمند بازار‌های جدید و در نتیجه ارتباط مناسب با بازار‌های جهانی است، اظهار کرد: یکی از اقدامات جدی دولت برای حل معضل بیکاری در کشور و حتی استان کرمان حمایت از سرمایه گذار و کارآفرینان است که باید همت بیشتری را در این راستا داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

ایجاد اشتغال در حوزه‌های خرد و کشاورزی بسیار راحت خواهد بود

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار