آیین افتتاح طرح نوروزی پلیس با حضور فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان و سازمان‌های امداد و نجات جاده‌ای در ستاد فرماندهی انتظامی امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان در این مراسم گفت: درسال جاری وضعیت مطلوبی در حوزه ترافیک و حوادث رانندگی نداشتیم به طوری که تاکنون یک هزار و ۱۱۷ نفر جان باخته تصادفات را در محور‌های مواصلاتی استان و درون شهر‌ها داشته ایم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش تلفات را نشان می‌دهد.
وی افزود: علی رغم همه اقدامات حفاظتی و امنیتی که در نوروز ۹۶ به کار گرفته شد متاسفانه در سطح استان در ایام تعطیلات ۱۸۲ فقره تصادف رخ داد که ۵۰ نفر در این حوادث فوتی و ۲۵۸ نفر مجروح داشتیم.
وی تصریح کرد: با سهل انگاری و بی توجهی به قوانین و مقررات شاهد داغدار شدن تعداد قابل توجهی از هم میهنان هستیم و امیدواریم با درس گرفتن از اتفاقات گذشته و با استفاده از تجارب تلخی که به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم توجه به فرامین پلیس منجر به خسارت‌های غیرقابل جبران به بدنه انسانی جامعه شده، در تعطیلات سال جدید با تعامل مثبت، خویشتن داری، تامل و صبر و حوصله بتوانیم اتفاقات را به صفر برسانیم.
وی تصریح کرد: همه افراد جامعه باید به این موضوع توجه و پلیس را کمک کنند و اقدامات فردی، اجتماعی و دستگاه‌های متولی باید به کمک پلیس بیایند تا بتوانیم از بروز حوادث رانندگی غیرقابل جبران جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش پلیس به تنهایی مثمر ثمر نخواهد بود، عنوان کرد: حوزه امنیت یک نیاز همگانی برای جامعه در بخش‌های مختلف است و یک موضوع، ترافیک و حوادث ترافیکی است و با امکانات و عده نیروی انتظامی، اگر همکاری مردم نباشد، راه به جایی نخواهد برد.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در برنامه ریزی طرح ترافیکی نوروز ۹۷ حدود ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی انسانی و ۵۶۴ دستگاه خودرو از رده‌های هلال احمر، اورژانس، راهداری، پلیس راه و امداد خودرو آماده خدمات رسانی در حوزه انضباط ترافیکی در محدوده استان کرمان هستند که هر کدام از رده‌های همکار با پایگاه‌های ثابت و سیار خدمت رسانی می‌کنند.
وی افزود: درخواست ما این است که مردم توجه لازم را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان داشته باشند. زیرا به دلیل فاصله زیاد بین شهرستان ها، ضعف در لوازم الکترونیکی و ... بستر برای بروز تصادفات مرگبار فراهم است.
همچنین مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: با نصب ۱۳۰ سامانه پایش تصویری در محور‌های استان، تا خردادماه ۹۷ شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی سامانه‌های پایش تصویری در محور‌های مواصلاتی استان خواهیم بود.
خلیل الله همایی راد افزود: در شرایطی که همه مردم در تدارک عید و سفر‌های نوروزی با خانواده هستند، همکاران طرح ایثارگرانه در طرح ترافیکی شرکت کرده و در اقصی نقاط استان به خدمت مشغل می‌شوند تا تلفات و حادثه کمتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کرمان در سال گذشته در شاخص‌های امنیتی به عنوان استان برتر شناخته شد و در بین ۳۱ استان کشور رتبه نخست را کسب کرد، تصریح کرد: در بحث چهارشنبه آخر سال، کرمان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بود و تنها هشت نفر مصدوم سطحی در کل شهرستان‌های استان داشتیم.
همایی راد بیان کرد: این مسئله نشان می‌دهد اقدامات حوزه پیشگیری و آموزش خیلی می‌تواند موثر باشد و همکاری مردم و مسوولان در کاهش حوادث موثر است.
انتهای پیام/ی

هشت نفر مصدوم سطحی در کل شهرستان‌های استان کرمان در چهارشنبه سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار