معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان از کاهش یک درصدی طلاق نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: قطعا شیوه بیان آمار می‌تواند در راستای اهدافی باشد که در ارائه کننده آمار تاثیر دارد.

وی در ادامه افزود: آماری که مجموعه ثبت احوال ارائه می‌دهد به صورت خام است، اما با چه شاخصه‌ای بیان شود دیگر نهادها، متخصصین و کارشناسان هستند که می‌توانند در این زمینه نظر بدهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه آمار را باید به سمت اصلاح و بهبود زندگی حرکت داد، گفت: از لحاظ فراوانی در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد تعداد طلاق‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قطعا آموزش در کاهش آمار طلاق تاثیرگذار است، بیان کرد: دوره‌های مشاوره آموزش قبل از ازدواج و طلاق در میزان تفاهم‌ها افزایش یافته است، بنابراین بحث آموزش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خجسته‌پور با تاکید به فرموده مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های سالیانه که از طرف دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود، افزود: با حساسیت‌هایی که در جامعه ایجاد شده و آموزش‌هایی که داده می‌شود در مسیر جلوگیری از رشد طلاق درست حرکت می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به بررسی دلایل بالا رفتن سن ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: برای جلسات آتی در هر جلسه یک دستور کار خاص پیرامون یکی از آمار‌های ازدواج، طلاق، ولادت و یا فوت مشخص شود که با کارشناسی از طرف دستگاه‌های ذیربط در این جلسه به ارائه راهکار بپردازیم.

انتهای پیام/د

کاهش یک درصدی طلاق در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.