نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: از مهمترین آسیب‌های پیشروی خانواده‌ها بالارفتن سن ازدواج جوانان، کاهش جمعیت در کشور است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آسیب‌های پیشروی خانواده‌ها، گفت: اکنون آسیب‌های فراوانی پیشروی خانواده‌ها قرار دارد که باید بتوان با ارائه راهکارهای مختلف به دنبال کاهش آن‌ها باشیم.

وی افزود: از مهمترین آسیب‌های پیشروی خانواده‌ها را باید بالارفتن سن ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و زاد و ولد در کشور، افزایش طلاق در جامعه و حرکت به سمت پیر شدن دانست.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اکنون شاهد حرکت جامعه به سمت پیر شدن بوده که متاسفانه خطر پیری تبعات زیادی را به دنبال دارد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: افزایش جمعیت در جامعه عامل اقتدار بوده و باعث پیشرفت جامعه می‌شود، اگر به دنبال اقتصاد قوی هستیم باید نیروی کار با صلابت داشته باشیم که این نیرو را قشر جوان جامعه تامین می‌کند.

وی در ادامه گفت: از این رو رهبر معظم انقلاب تاکیدات ویژه‌ای به امر خانواده داشته و در نتیجه این موضوعات نیز مورد توجه ائمه جمعه کشور قرار گرفته و در خطبه‌های نماز جمعه شاهد بازگو کردن اهمیت تحکیم بنیان خانواده و سایر مسائل مربوط به این حوزه هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، افزود: باید سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در زندگی رواج داده و فرزندآوری و رشد جمعیت را به عنوان پیشرفت و توسعه کشور دانسته و خانواده‌ها را به این امر تشویق کرد.

آیت‌الله میرعمادی گفت: فضای مجازی را باید یکی از آسیب‌هایی دانست که در شرایط کنونی خانواده‌ها را تهدید می‌کند و باید در این راستا اقدامات لازم نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر مسئله اعتیاد، بیکاری، نداشتن صعه صدر، پایین آمدن سطح تحمل زن و شوهر، ارائه مشاوره‌های غلط توسط برخی از افراد غیرکارشناس و دخالت در امور خانواده باعث بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: باید راهکارهای مقابله با این چالش‌ها بیان شده و عملیاتی شوند، همچنین باید شاخص‌های خانواده اسلامی-ایرانی را تبیین کرده، خانواده ایرانی سرشار از صمیمیت و صفا و پایبند به زندگی بوده و از سوی دیگر طلاق در اسلام به عنوان مغضوب‌ترین کارها و ازدوج به عنوان بهترین اعمال محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باید فرزندآوری را یک اصل مهم در نظام خانواده دانست، افزود: اکنون کشورمان نیازمند به نیروی انسانی در بخش‌های مختلف بوده که این نیروها از طریق افزایش جمعیت تامین می‌شود.

وی گفت: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که برخی از مدارس ابتدایی به دلیل نبود دانش آموز تعطیل شده‌اند که این موضوع نگران کننده بوده و باید بتوان فرزندآوری را به عنوان یکی از اصول تحکیم خانواده در جامعه رواجح داد.

انتهای پیام/د

لزوم توجه ویژه خانواده‌ها به امر فرزندآوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار