استاندار گیلان از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار مربوط به تأمین آب کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان گفت: اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار مربوط به تأمین آب کشاورزی به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از سوی کمیته فنی و اعتباری استان به صندوق حمایت از کشاورزی افزود: با توجه به اینکه صندوق کشوری حمایت از کشاورزی نیز معادل همین مبلغ متعهد به صندوق استان است، امیدواریم جهاد کشاورزی استان با ارائه برنامه‌ای مدون و متمرکز، اقدامی اساسی و اثرگذار برای حداقل یک محصول در مدتی مشخص انجام دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید جدی‌تر و با برنامه برای آینده گام برداریم، اظهار داشت: باید از مدل‌های مختلف و تجارب موجود در دنیا در خصوص نحوه‌ مدیریت، یکپارچه سازی مزارع و استفاده از ظرفیت مزارع کوچک استفاده کنیم.

سالاری بر ضرورت مطالعه یک تیم مشاوره‌ای حداکثر طی یک ماه از الگو‌های موفق موجود در دنیا تاکید و تصریح کرد: باید یک مجموعه مطالعاتی با مطابقت شرایط استان ما با کشور‌های مشابه یک برنامه‌ای مدون در خصوص آینده کشاورزی استان ارائه کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فقط عبور از شرایط فعلی مدنظر است در صورتی که باید با اطمینان به شرایطی برسیم که تحولی به نفع کشاورز ایجاد کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر از طریق کشاورزی در گیلان ارتزاق می‌کنند، گفت: قطعا با ارائه برنامه کشاورزان و مردم استان به خوبی همراهی می‌کنند و چنین همکاری منطقی از سوی مردم گیلان در سطح کشور بی‌نظیر است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین فرمانداران را به اطلاع رسانی در خصوص بیمه شالیزار‌ها از سوی کشاورزان از طرق مختلف به ویژه دهیاران مکلف کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ پوشش بیمه در بین کشاورزان توسعه یابد تا در مقاطع بحرانی دغدغه آنان کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام/ع

 

تخصیص کامل اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار مربوط به تأمین آب کشاورزی

برچسب ها: استانداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.