سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد گفت: مدیران کمپ‌های کویری باید ایمنی و استاندارد‌های لازم را داشته باشند تا امکان بازدید و استفاده از کویر با لذت و آرامش برای مسافران نوروزی فراهم شود.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد درگفتگو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛  گفت: هم اکنون در استان یزد ۱۷ کمپ کویری فعالیت دارند که کارشناسان میراث فرهنگی در طول سال و به خصوص در ایام نوروز بر فعالیت‎‎های این کمپ‏‏‌ها، نظارت کامل و مستمر دارند.

محمدرضا دهستانی افزود: مدیران کمپ‌ها باید رعایت کامل موارد ایمنی و استاندارد‌های لازم را در نظر داشته باشند تا امکان بازدید و استفاده از کویر با لذت و آرامش برای مسافران نوروزی فراهم شود.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد در پایان یادآور شد: تنها خودرو‌های موجود در محدوده کمپ‌ها دارای مجوز فعالیت می‌باشند و گردشگران برای داشتن خاطره‌ای خوش در ایام نوروز از کویر زیبای یزد، این موضوع را مدنظر داشته باشند.

 نصب دوربین در محوطه کمپها، کنترل تردد و ساعت عبور و مرور کامیون‌های سنگین در محدوده‌ی مسیر‌های دسترسی به کمپ‌های کویری، نظارت بر ورود سافاری‌های غیر مجاز، حضور دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز در نزدیکی کمپ‌ها،اعم از هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی، الزام به عقد قراداد بیمه کمپ و خودرو‌های سافاری، نصب تابلوی رعایت نکات و توصیه‌های ایمنی جهت آگاهی مسافرین در ابتدای ایستگاه‌های سافاری، از جمله مواردی بود که به منظور ساماندهی فعالیت کمپ‌های کویری در ایام نوروز مطرح شد.

همچنین مقرر شد مشخصات خودرو هاو رانندگان سافاری جهت تائید به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ارائه شود و با خودرو‌های غیر مجاز برخورد قانونی صورت گیرد.

نشست ساماندهی و آماده سازی کمپ‌های کویری یزد، جهت ایام نوروز برگزار شد.

در نشستی که امروز بیست و سوم اسفند ماه، با حضور سرپرست معاونت گردشگری و سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جمعی از مسئولین مربوطه و مدیران کمپ‌های کویری یزد در محل این اداره کل برگزار شد، موضوع ساماندهی و صدور مجوز فعالیت موقت کمپ‌های کویری در ایام نوروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

لذت و آرامش، ارمغان کمپ‌های کویری به مسافران نوروزی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.