مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: هم اکنون ۹۶ نقطه پرحادثه در محور‌های استان خراسان شمالی شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راهداری و حمل و نقل با بیان این که در یازده ماهه امسال ۲۷۷ نفر در سانحه‌های ترافیکی این استان جان باختند، گفت: هم اکنون ۹۶ نقطه پرتصادف در محور‌های استان خراسان شمالی شناسایی شده است.
وی افزود: ۲۹ درصد از تلفات جاده‌ای در محور‌های خراسان شمالی مربوط به موتورسیکلت سوار‌ها هستند که به علت نداشتن گواهینامه و رعایت نکردن مسائل ترافیکی دچار حادثه می‌شوند و بیشتر در کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

بدیعی مقدم اظهار کرد: هم اکنون طول راه‌های روستایی خراسان شمالی، چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که سه ممیز شش دهم درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که یک ممیز ۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است و از این لحاظ در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

وی گفت: اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در استان وجود دارد.

وی بالا بودن زمان سفر‌ها با ناوگان اتوبوسی و افزایش ناوگان سواری را از علت‌های کاهش استقبال مردم از ناوگان عمومی بویژه مینی بوس و اتوبوس برشمرد و افزود: برای حل مشکل طولانی شدن زمان سفر‌های اتوبوسی در مسیر بجنورد-مشهد، برای نخستین بار اتوبوس‌های vip برای جابه جایی مسافر در مسیر مزبور فعال می‌شود.

وی گفت: با بهره برداری از پروژه راهسازی محور بجنورد-سنخواست، جاجرم، میامی نیز زمان سفر بجنورد به تهران از ۱۴ ساعت به هشت ساعت کاهش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی افزود: هر ساله به مناسبت عید نوروز از ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه تمامی خط کشی‌ها در محور‌های برون شهری بررسی و در صورت نیاز رنگ آمیزی می‌شوند.
انتهاتی پیام/

هم اکنون ۲۹ درصد تلفات جاده‌ای در استان خراسان شمالی مربوط به موتورسیکلت‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.