مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت:امشب 60 نفر از نیروهای شیفت شب سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به جمع نیروهای آتش‌نشانی حاضر می‌پیوندند که جمعاً 300 نفر نیرو به صورت آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت.

بهزاد بزرگزاد در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از اواخر بهمن ماه سال جاری روی فرهنگ ایمنی عامه مردم کار کرده است.

وی با بیان این‌که پسران نوجوان 11 تا 17 ساله در معرض آسیب‌های احتمالی شب چهارشنبه آخر سال هستند، افزود: بر اساس آمارهای آتش‌نشانی و اورژانس در سال‌های گذشته، بیشترین رنج سنی که درگیر آتش‌بازی، نقصان و سوانح شب چهارشنبه آخر سال می‌شود، از 11 تا 17 سال است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: فرماندهان 24گانه ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به همراه واحد آموزش این سازمان اقدام به آموزش موارد ایمنی شب چهارشنبه آخر سال در مدارس نقاط مختلف شهر اصفهان کردند.

وی با اشاره به تبلیغات محیطی سازمان آتش‌نشانی جهت هشدار برای جلوگیری از هرگونه آسیب در شب چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: برای گوشزد کردن موارد ایمنی و نکات خاص در این روز، از بنرها و بروشورهای تبلیغاتی در سطح شهر استفاده شده است.

بزرگزاد با اشاره به تعامل آتش‌نشانی و صدا و سیما اذعان داشت: برنامه‌های متعدد آموزشی توسط سازمان آتش‌نشانی برای چهارشنبه آخر سال در سیمای مرکز اصفهان و همچنین صدای مرکز اصفهان تهیه شده است.

وی تصریح کرد: امشب 60 نفر از نیروهای شیفت شب سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به جمع نیروهای آتش‌نشانی حاضر می‌پیوندند که جمعاً 300 نفر نیرو به صورت آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از استقرار خودروهای اطفای حریق در پارک جنگی ناژوان و مجموعه تفریحی کوه صفه خبر داد و عنوان داشت: به دلیل ازدحام در مبادی ورودی و خروجی شهر در شب چهارشنبه آخر سال، گشت‌های موتورسوار آتش‌نشانی در سطح شهر فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: امشب 20 خودروی اطفای حریق آتش‌نشانی در سطح شهر مستقر می‌شوند که افسران کشیک و رؤسای ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز به صورت آماده‌باش کامل قرار دارند.

بزرگزاد اضافه کرد: از شهروندان خواهشمندیم تا در پارک‌ها و خیابان‌های سطح شهر آتش روشن نکرده و شرایط بروز آتش‌سوزی درختان و یا خودروها را فراهم نکنند چراکه اگر آتش در کنار اتومبیل پارک‌شده، اشجار و سیم‌های برق روشن شود منجر به آتش‌سوزی خودروها و درختان و به تبع آن منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده‌تری می‌شود.

وی عنوان داشت: همچنین شهروندان برای روشن کردن آتش به شدت از استفاده نفت و بنزین خودداری کنند چراکه این کار باعث مشتعل‌تر شدن آتش شده و ممکن است باعث سوختگی‌های درجه 2 و 3 شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تأکید کرد: روشن کردن آتش در معابر و خیابان‌ها باعث آسیب رسیدن به آسفالت خواهد شد که بهتر است شهروندان ترجیحاً روی خاک آتش روشن کنند تا به اموال عمومی شهر نیز آسیبی وارد نشود.

 

انتهای پیام/م

 

آماده باش نیروهای آتش نشانی اصفهان درشب چهارشنبه آخر سال

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.