فرمانده انتظامی استان اصفهان از برخورد قاطع پلیس با خریداران، فروشندگان و استفاده‌کنندگان از مواد محترقه و منفجره در شب چهارشنبه آخرخبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مهدی معصوم‌بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: به منظور تشدید مبارزه با قاچاق‌چیان کالا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته، طرح «ذوالفقار 9» در قرارگاه عملیاتی «اقدام و عمل» فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی و امروز صبح به مرحله اجرا گذاشته شد که با توفیقات خوبی نیز همراه بوده است.

وی افزود: در این طرح طی یک عملیات ضربتی، محموله های کالای خارجی قاچاق به ارزش 70 میلیارد ریال کشف شد، کالاهای مکشوفه عمدتاً مصرفی و شامل لوازم خانگی، مواد غذایی و خوراکی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوزم برقی، تلویزیون LED، قطعات خودرو، گل مصنوعی و اسباب بازی هستند.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان گفت: بسیاری از این کالاها در جاسازی های حرفه ای حمل می شدند که با هوشیاری و دقت بالای ماموران کشف و با قاچاقچیان آن نیز برخورد شد.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: عده‌ای افراد سودجو با سوء استفاده از این موقعیت، اقدام به وارد کردن مواد محترقه و منفجره می‌کنند، برهمین اساس پلیس اصفهان طرح‌ها و اقدامات خود را در راستای مقابله با این افراد تشدید کرد.

معصوم‌بیگی از کشف یک میلیون عدد انواع مواد محترقه خارجی غیر مجاز و قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال طی یک عملیات ضربتی خبر داد و یادآور شد: در این عملیات 19 نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با خریداران، فروشندگان و استفاده‌کنندگان از مواد محترقه و منفجره در شب چهارشنبه آخر سال ادامه داد: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مقام قضایی، دستگیرشدگان تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود، همچنین وسایل نقلیه آن‌ها تا بعد از 13 فروردین توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس استان اصفهان به مجرمان سابقه‌دار و هنجارشکنانی که سال‌های گذشته مرتکب جرم شده‌اند نیز هشدار داد و تصریح کرد: این افراد تحت کنترل پلیس هستند و اگر بخواهند مجدداً با تهیه و توزیع و استفاده از وسایل محترقه امنیت جامعه را برهم بزنند برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی در پایان ابراز داشت: موضوع چهارشنبه آخر سال یک مسأله اجتماعی است و باید از طریق کارهای فرهنگی، نوجوانان و جوانان را بیشتر آگاه کرد، از سوی دیگر والدین و بزرگ‌ترها اجازه ندهند که جوان‌ها احساسی عمل کرده و به بهانه شادی و تخلیه هیجان خود یک عمر پیشیمانی به بار بیاورند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار