رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: راهکارهای اساسی برای فعال سازی تعاونی های زنبورداری اردبیل اجرا شود که نیاز است در این زمینه دستگاههای مربوطه حمایت همه جانبه ای داشته باشند.

سید فردین صفوی، رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت : متاسفانه جشنواره برداشت عسل در اردبیل چندین سال است که برگزار نشده و انتظار می‌رود با حمایت مسئولان این جشنواره در اردبیل برگزار شود تا از این طریق بتوانیم برند عسل اردبیل را به همگان معرفی کنیم و در حال حاضر اردبیل یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور محسوب می‌شود و برگزاری جشنواره عسل امری لازم و ضروری است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: در صنعت زنبورداری برخی مشکلات وجود دارد که انتظار می‌رود این مشکلات با حمایت مسئولان برطرف شود تا زنبورداران بتواند با انگیزه برای تولید عسل گام بردارند.

صفوی بیان کرد: عدم استاندارد اجباری، عدم نظارت بر قیمت عسل، عدم نظارت بر عسل‌های بی‌نام و نشان و نبود جشنواره سالانه برداشت عسل از مشکلات اساسی حوزه زنبورداری است و   و عدم داروی استاندارد  که سبب تلفات سالیانه زنبور عسل می‌شود یک مشکل اساسی است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل تصریح کرد:‌ از دیگر مشکلات صنعت زنبورداری عدم تخصیص اعتبارات لازم و ارائه تسهیلات کم بهره به زنبورداران و مشکلات تامین اجتماعی زنبورداران، عدم بسته‌بندی مناسب عسل و نیز عدم نظارت بر اصلاح وزن رمکه عسل باموم است.

وی خواستار بررسی مشکلات زنبورداران توسط مسئولان کشوری شد و افزود: انتظار می‌رود مسئولان کشوری در حوزه زنبورداری به استان‌ها سفر کنند و از نزدیک در جریان مشکلات زنبورداران قرار بگیرند و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

صفوی تصریح کرد: باید شرکت‌های تولیدی عسل و بسته‌بندی آن در هر استان رتبه بندی شود که این رتبه بندی ها از لحاظ اشتغال‌زایی ومجوزات ملی و بین‌المللی، چک‌های برگشتی و وام های  معوق و میزان صادارت مبنای کار قرار گیرد و نیاز است همایش زنبورداران با حضور پیشکسوتان و فعالان صعت زنبورداری در استان‌ها برگزار شود و از فعالان  این حوزه تجلیل به عمل آید.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: باید در استان‌ها افراد علمی و دانشگاهی با افراد تجربی که مکمل هم هستند با همفکری همدیگر مشکلات را در این زمینه ریشه‌یابی کرده و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهند چراکه حمایت ازصنعت زنبورداری نقش مهمی درایجاد اشتغال وحفظ محیط زیست وپویایی اقتصاد وارزآوری و احیای باغات  دارد.

انتهای پیام/ع

اردبیل یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.