معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می توانند با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه آزاد به صورت بهینه جهت رفع مشکلات کشور استفاده کرد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم چیرانی دبیر هیئت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و سایر اعضاء در واحد رشت برگزار شد.

رهایی با قدردانی از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و با تاکید بر ارتقای کیفیت در همه زمینه ها در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ارتقای کیفیت در تمام حوزه ها در قالب برنامه های پیش بینی شده مورد توجه است و در زمینه توسعه براساس طرح آمایش، دستورالعمل های جدیدی ترسیم می شود که برای توسعه کیفی مطلوب و ارتقای فعالیت های فرهنگی زمینه را آماده می کند.

وی ادامه داد: توسعه برنامه های آموزشی، ارتقای فعالیت های پژوهشی و طرح های تحقیقاتی باید در واحدهای دانشگاهی جدی گرفته شود و اقتصاد دانش بنیان نیز مبنای فعالیت ها قرار گیرد.

رهایی توجه به نیازهای استان را در مصوبات هیئت امنای استانی مهم دانست و خاطرنشان کرد: نیازهای استانی بسیار مهم و لازم است و باید با تعامل نزدیک با مقامات استانی، سطح فعالیت های پژوهشی ارتقاء پیدا کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسئولان استانی می توانند با توجه به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار بالا در دانشگاه آزاد اسلامی، از این ظرفیت ها به صورت بهینه جهت رفع مشکلات خود استفاده کنند.

ساماندهی برنامه های آموزشی در دانشگاه آزاد با توجه به تقاضا و نیاز کشور

وی برنامه های ارتقای حوزه آموزشی را در سه پروژه تعریف کرد و گفت: ساماندهی برنامه های آموزشی باید با توجه به تقاضا و نیاز کشور انجام شود؛ امروز در برخی از برنامه ها، تقاضای مناسبی نداریم و باید با ارزیابی رشته ها مهندسی مجدد انجام شود و رشته هایی عرضه شود که با نیازهای کشور منطبق باشد و مطالعات ساماندهی در قالب طرح آمایش انجام می شود که استان گیلان نیز در منطقه آمایشی شمال کشور واقع شده است.

رهایی دومین مرحله ارتقای آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی را ساماندهی اعضای هیئت علمی خواند و اظهار داشت: ساماندهی اعضای هیأت علمی بر حسب طرح آمایش باید انجام شود و اینکه چه نوع رشته هایی باید تاسیس شود و چه مجموعه های مهارتی در سطح کاردانی و کارشناسی راه اندازی شود، از اولویت های مهم است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سومین قدم در ارتقای آموزش، اصلاح ساختار است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک موسسه بخش خصوصی باید بتواند یک نوع حرکت دینامیک داشته و نباید مانند ساختارهای دولتی خود را محدود کند و این ساختار دینامیک به لحاظ اقتصادی باید توانایی پاسخگویی داشته باشد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار برای مجموعه واحدهای بزرگ، متوسط و کوچک باید انجام شود که بتواند هم چابکسازی برای رفع مشکلات باشد و هم از ظرفیت موجود حداکثر استفاده شود.

در این جلسه ابراهیم چیرانی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گزارش مبسوطی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه کرد و در پایان پیشنهادات هیات امنای استان به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار