یک متخصص چشم در خصوص اقدامات اولیه آسیب‌های چشم و کوری افراد در چهارشنبه سوری توضیحاتی داد.

خبرنگار: جنیدی/آسیب‌های وارده به چشم را در شب چهارشنبه سوری جدی بگیریدهرمز شمس چشم پزشک در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مصدومانی که از ناحیه چشم در شب چهارشنبه سوری آسیب دیده اند، باید پیش از  رسیدن عوامل اورژانس، چشم آسیب دیده را با پارچه‌ای تمیز بسته تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بر اثر انفجار ترقه، چشم دچار آسیب‌های جدی‌ می‌شود، به طوری که اگر افراد نزدیک محل انفجار باشند، مواد تشکیل دهنده ترقه‌های دستی مانند اکلیل و سرنج به چشم می رود و سبب بروز مشکلات چشمی می شود.

شمس با اشاره به اینکه انفجار و پرتاب مواد محترقه باعث آسیب دیدن رگ‌های چشم می‌شود، افزود: با آسیب دیدن چشم و رگ‌های آن در برخی موارد پزشکان مجبور می‌شوند، کاسه چشم را تخلیه کنند.

وی عنوان کرد: بر اثر انفجار مواد محترقه، چشم بیشترین آسیب را ممکن است در میان سایر اعضای بدن ببیند به طوری که در برخی موارد ممکن است منجر به کوری فرد شود.

این متخصص چشم با اشاره به اینکه در شب چهارشنبه سوری متاسفانه افراد زیادی از ناحیه چشم دچار مصدومیت می‌شوند که در بعضی موارد میزان درجه آسیب وارده به چشم به قدری زیاد است که پزشکان نمی‌توانند چشم را برگردانند، تاکید کرد: ریسک آسیب به چشم در شب چهارشنبه سوری و به خصوص برای افراد رهگذر بسیار بالاست، به همین دلیل مردم از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر برای حفظ سلامت خود و آسیب ندیدن چشم‌هایشان جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه نوجوانان و جوانان که اقدام به ساخت و پرتاب مواد محترقه می‌کنند از عواقب و آسیب آن به چشم بی خبر هستند که باید در این زمینه فرهنگ سازی و آموزش از سوی سازمان ذیربط داده شود.

انتهای پیام/

کوری چشم در چهارشنبه سوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار