نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ از ترفیع جنجالی مارتین سلمایر آلمانی، دست راست ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در پست راهبردی دبیرکلی این نهاد به شدت انتقاد کردند.

انتقاد نمایندگان اروپا از یونکر برای انتصاب سلمایر به دبیرکلی کمیسیون اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان اروپا روز دوشنبه در استراسبورگ از ترفیع جنجالی مارتین سلمایر آلمانی، دست راست ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در پست راهبردی دبیرکلی این نهاد به شدت انتقاد کردند.

­سوفیا ولد، نماینده هلند در پارلمان اروپا با اعتراض به این موضوع اعلام کرد شیوه‌ای که مارتین سلمایر آلمانی ۲۱ فوریه به سمت بلند پایه اداری کمیسیون اروپا منصوب شد، کل اعتبار اتحادیه اروپا را به عنوان قهرمان یکپارچگی و شفافیت در مدیریت عمومی نابود می‌کند و این در حالی است که اعتماد عمومی به آن در پایان‌ترین حد قرار دارد».

در مقابل جدال فزاینده در بروکسل درباره شرایط مبهمی که به انتصاب مارتین سلمایر مربوط می‌شود، بحث درباره ارتقای ناگهانی مارتین سلمایر ۴۷ ساله در حالی که اندکی بیش از یک سال به پایان دوره ژان کلود یونکر باقیمانده است، به برنامه نشست پارلمان اروپا با حضور همه اعضاء در استراسبورگ افزوده شد.

فرانسواز گروستت، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن این انتصاب اعلام کرد «نهاد‌های اروپایی به کارکنان بلندپایه تعلق ندارند بلکه متعلق به شهروندان اروپایی هستند. مقامات برای خدمت به شهروندان در این سمت‌ها هستند نه برای خدمت به خودشان».

دنیس دو یونگ، نماینده چپ گرای تندرو هلند در پارلمان اروپا نیز اعلام کرد «همه چیز درباره این انتصاب در پشت در‌های بسته صورت گرفته است».

دو یونگ اعلام کرد احساس می‌کند «انگار به دوره‌ای از کمیسیون بازگشته اند که ژاک سانتر، نماینده لوکزامبورگ ریاست کمیسیون اروپا را به عهده داشت و به علت تقلب در سال ۱۹۹۹ استعفا کرد.»

گی ورهوفستات، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا نیز با مقایسه‌ای میان کمیسیون یونکر و کمیسیون سانتر، هشدار داد «در صورتی که کمیسیون یونکر توجه نکند، همان سرنوشتی را خواهد داشت که کمیسیون سانتر داشت».

نایجل فراژ، نماینده انگلیس در پارلمان اروپا و طرفدار خروج این کشور از اتحادیه اروپا نیز گفت: «از این موضوع، قوم و خویش پرستی و سوءاستفاده از اموال عمومی احساس می‌شود، خدا را شکر که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود!»

بسیاری از نمایندگان نیز از غیبت خود ژان کلود یونکر در نشست پارلمان ابراز تاسف کردند. نمایندگی کمیسیون اروپا را در این نشست گونتر اوتینگر، کمیسر اروپایی در امور بودجه عهده دار بود.

اوتینگر نیر در برابر نمایندگان اروپا اعلام کرد «ما فکر می‌کنیم مارتین سلمایر به وضوح برای این سمت شایستگی دارد. ما خواست شما را برای کنترل این تصمیم تقاضا می‌کنیم، اما به همین نحو این تقاضا را هم از شما تقاضا داریم که آن را بپذیرید».

انتهای پیام/

انتصاب جنجالی مارتین سلمایر به دبیرکلی کمیسیون اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار