تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، زیان ده‌ها میلیارد یورویی برای ایتالیا خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای نیوز ایتالیا، تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، زیان ده‌ها میلیارد یورویی برای ایتالیا با خود به همراه خواهد داشت.  

بر اساس این گزارش، پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، ترس و وحشت در خصوص موضوع صادرات ایتالیا به آمریکا افزایش یافته است.  

رای نیوز افزود ده درصد از کل صادرات ایتالیا به ارزش چهل میلیارد و پانصد میلیون یورو به آمریکا اختصاص دارد. اما موضوع چالش برانگیزی که ترامپ مطرح کرده است، در خصوص فولاد و آلومینیوم است. بدین ترتیب، بر اساس اعلام گزارش کنفدراسیون فولاد ایتالیا، این کشور سالانه پانصد میلیون تن فولاد به ارزش هفتصد میلیون یورو به آمریکا صادر می‌کند.  

رئیس جمهور آمریکا علاوه بر اعلام تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم اعلام کرد قصد دارد تعرفه‌هایی نیز بر خودرو‌های وارداتی از اروپا در نظر بگیرد.  

در همین زمینه، ایتالیا خودروهایی به ارزش سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو و کشتی‌هایی به ارزش یک میلیارد و ششصد و هفتاد میلیون یورو به آمریکا صادر می‌کند. در مجموع، در بخش حمل و نقل ایتالیا ده میلیارد یورو صادرات به آمریکا دارد.  

این گزارش در ادامه همچنین خاطرنشان کرد زمانی که صحبت از صادرات به میان می‌آید نمی‌توان به صادرات ایتالیا در بخش مواد غذایی و کشاورزی و نیز کالا‌های ساخت این کشور اشاره نکرد که این موارد نقاط قوت ایتالیا است.  

در این زمینه نیز ایتالیا سالانه انواع مواد غذایی به ارزش چهار میلیارد یورو و کالا‌های ساخت خود به ارزش یک میلیارد و پانصد و بیست میلیون یورو به آمریکا صادر می‌کند.  

بنابراین آمریکا موضوعی را مطرح کرده است که برای ایتالیا نیز مهم است.

انتهای پیام/

تاثیر افزایش تعرفه‌ها از سوی آمریکا بر صادرات ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار