به مناسبت سال جدید گپ و گفتی را با سعید علی حسینی هرکول وزنه برداری ایران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تاریخ 120 ساله وزنه برداری دنیا نداشتیم ورزشکاری را که بعد از هشت سال محرومیت یا غیبت، دوباره به صحنه رقابت برگردد اما علی حسینی نه تنها برگشت بلکه با افتخار هم روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.

ایستادن سعید علی حسینی روی سکوی جهانی. نایب قهرمانی مردی که می‌گفتند نابود شده. بازگشت سعید و مدال جهانی او همچون یک حماسه بود.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم در روزهای پایانی سال به سراغ این وزنه بردار برویم و گفتگویی را با او ترتیب دهیم که در ادامه می خوانید:

* سال 96 برای شما چگونه گذشت؟

سال 96 هم به لحاظ تحصیلی و هم ورزشی برایم بسیار راضی کننده بود.من پس از اتمام کارشناسی ارشد بلافاصله  در آزمون دکترا شرکت کردم و خدا راشکر توانستم با رتبه ای خوب قبول شوم.همچنین با وجودی که نزدیک به هشت سال از مسابقات دور بودم اما خوشبختانه پس از لاشاتالاخادزه گرجستانی به مدال نقره رسیدم و در مجموع می توانم بگویم سال گذشته از لحاظ تمام جنبه ها برایم خوشایند بود.امیدوارم در سال پیش رو بتوانم باز هم برای کشورم مدال آورباشم.

* تلخ ترین اتفاق سال 96؟

می‌گویند آب و آتش با هم نمی‌سازند. اما انگار این‌بار خوب با هم ساختند و مردمی را عزادار کردند. حادثه آتش‌سوزی در کشتی سانچی و کشته شدن سی و 2 نفر از هم‌وطنان عزیزمان، در حادثه غرق شدن کشتی نفت کش سانچی بسیار دردناک و تأثرانگیز بود. همچنین درگذشت دهقان فداکار هم از دیگر اتفاقات تلخ سال گذشته بود. از طرف دیگر سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ ای از هموطنان عزیز ما شد، من را بسیار ناراحت کرد. از درگاه ایزد منّان برای جان باختگان این حادثه، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.در سال 96 اتفاقات تلخ و دردناکی در کشورمان به وقوع پیوست که از شنیدن چنین خبرهایی واقعا متاثر شدم.

* برنامه ات برای سال 97 چه است؟

رقابت های گزینشی سهمیه المپیک 2020 توکیو و بازی های آسیایی جاکارتا از مهم ترین رقابت هایی هستند که باید در سال 97 در آنها حضور یابم و تلاش می کنم هم با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کنم و هم برای کشورم بهترین نتیجه ممکن را بدست بیاورم.در کنار آن جهانی عشق آباد ترکمنستان هم از دیگر رقابت مهمی است که قرار است در سال 97 برگزار شود و سعی ام بر این است تا باز هم برای کشورم افتخار آفرین باشم. آرزو می کنم بیشتر از سال 96 دنبال اهداف مهم زندگی ام باشم و برای رسیدن به آن ها تمرکز بیشتری داشته باشم.همچنین امیدوارم در کارم موفق باشم چون برای حرفه ام خیلی تلاش کردم و ان شاالله در کارم موفق باشم و یک زندگی خوب و اتفاق های قشنگ در سال جدید برایم رقم بخورد.

* نظرت درباره مشکلات اقتصادی چیست؟

توقع دارم حمایت ها از من بیشتر شود تا بتوانم برای کشورم افتخار کسب کنم. با توجه به شناختی که در این چند سال اخیر کسب کرده ام در صورتی که ورزشکاری دغدغه ای نداشته باشد مطمئنا با آرامش فکری و ذهنی بازتری در مسابقات حاضر می شود و شک نداشته باشید همین مسائل هستند که می توانند موفقیت یک ورزشکار در مسابقات رقم بزنند.

* رابطه مردم با شما چطوره؟

چه پیش از شروع رقابت های جهانی و چه پس از کسب مدال رابطه مردم با من همواره عالی بوده است.مدال نقره من موجب شد تا نگاه مردم به من متفاوت تر از گذشته شود و خیلی خوشحالم که توانستم برای لحظاتی کوتاه دلم مردم آن هم در کشوری که رابطه چندان خوبی با ما ندارد کشورم را شاد کنم. در صورتی که یک شخصی از من کمک بخواهد تا مشکلش را حل کنم چنانچه کاری از دستم بر بیاید بدون هیچ چشمداشتی در این امر پیش قدم می شوم.در زمانی که شخصی برای عکس گرفتن پیش من بیاید با این کار او احساس خوشحالی می کنم که هنوز هم در قلب مردم جای دارم و تازه من در مقابل هموطنانمان عزیزم هیچ فردی نیستم.

* فصل بهار را برایمان توصیف کن؟

بسیاری از مردم فصل بهار را آغاز زندگی دوباره طبیعت می دانند. چرا که در فصل بهار حیواناتی که داری خواب زمستانی هستند از خواب زمستانی بیدار شده و همچنان درختان از خواب زمسناتی هوشیار شده و رشد متوقف شده را در بهار دوباره آغاز می کنند. فصل بهار فصل گل و جوانه است. درختان از پس زمستان سرد شکوفه می دهند و بوسیله زنبورها گرده افشانی می کنند. صدای پای بهار ، خواب و خیال خزان را بر می آشوبد و انگیزه افراد بیشتر می شود.

* به خداحافظی از وزنه برداری فکر می کنی؟

هیچ قصدی برای خداحافظی از میادین ندارم و هدف من خوشحال کردن دل مردم است اگر توانایی داشته باشم و بتوانم برای سرافرازی کشورم گامی را بردارم،سعی می کنم این توانایی را که خداوند به من اعطا کرده را در راستای کمک به مردم بردارم.من تازه به وزنه برداری بازگشته ام و از اینکه می توانم در مسابقات مختلف برای کشور عزیزم مدال کسب کنم بسیار خوشحال می شوم.

* اولین عیدی را در سال 97 به چه کسی دادی؟

من در ایام عید بیشتر کنار خانواده ام هستم و قطعا اولین عیدی هم از این نفرات دریافت می کنم.همچنین با توجه به اینکه من دارای همسر و فرزند هستم پس از لحظه اعلام شدن سال جدید پولی را که در قرآن گذاشته ام را در می آورم و به این 2 نفر که از عزیزان من هستند تقدیم کردم

* بهترین خاطره شما از دوران عید چیست؟

زمانی که اولین عید را در کنار همسرم پشت سر گذاشتم را می توانم بهترین عید دوران کل زندگی ام نام ببرم.البته باید بگویم کل تعطیلات نوروز سرشار از شادی و نشاط است،چرا که تمام روزهای خداوند در فصل بهار و زمانی که درختان شروع به رویش می کنند و شکوفه می زنند زیبا و قشنگ هستند.

* قشنگ ترین سنت عید نوروز چیه؟

با وجودی که اکثر مردم دارای مشکل هستند اما همین که مردم برای انجام صله و رحم پیش یکدیگر می روند بسیار زیباست.البته پس از چند دوباره این رسم و رسومات از یاد می رود.یکی از سنت های عید نوروز دید و بازدید است که در فرهنگ اسلامی بسیار به آن تاکید شده و آمده که اگر کسی مومنی را زیارت کند،گویا خدا را در عرش زیارت کرده است.از آداب و سنن دیگر عید نوروز صلح و آشتی دادن است که میان ایرانیان رسم است.

* به فوتبال چطور علاقه داری؟

در مواقعی که سرم خلوت باشد به تماشای فوتبال می پردازم تا از این طریق احساس تنهایی نکنم.به تیم خاصی علاقه ندارم و هر تیمی که خوب بازی کند طرفدار آن تیم خواهم بود. علاقه قلبی من موفقیت تیم های ایرانی در مسابقات برون مرزی است.

* 97 سال سگ است و بسیاری از مردم در فضای مجازی اعلام می کنند امیدوارند این حیوان پاچه زندگی آنها را گاز نگیرد. چه نظری درمورد این موضوع دارید؟

نظری در این باره ندارم(با خنده).البته قضا و بلا در زندگی هر انسانی وجود دارد اما در عین حال این خود آدم ها هستند که با سیاست هایی که به خرج می دهند سرنوشت خودشان را تعیین می کنند.من اطلاعی ندارم که چطور سال حیوان ها را مشخص می کنند.

* چقدر موفقیت هایت را مدیون پدرت می دانی؟

من موفقیتم را در سال 2017 میلادی مدیون فدراسیون وزنه برداری و از جمله علی مرادی می دانم. در صورتی که اگر حمایت های فدراسیون نبود من نمی توانستم در رقابت های جهانی حضور پیدا کنم و برای کشورم مدال نقره بگیرم. درست است پدر و خانواده ام برایم زحمت کشیدند تا به این مرحله از موفقیت برسم اما با این وجود تلاش های بی دریغ مسئولان فدراسیون نبود به جای حضور بر روی تخته باید از پای گیرنده های تلویزیونی مسابقات را تماشا می کردم.

* در فضای مجازی رابطه ات با مردم چطوره؟

زیاد در شبکه های اجتماعی فعال نیستم و هر وقت فرصت کنم کم بیش پاسخ هوادارانم را می دهم. در کل دنیا اکثر ورزشکاران در فضای مجازی حضور دارند و در صورتی که برای یک ورزشکار مشکلی ایجاد نکند و تمرکزش را بهم نریزد ممانعتی از حضور در شبکه های اجتماعی ندارم.

* پیام نوروزیت برای هموطنان چیه؟

امیدوارم سال خوبی توام با سلامتی در انتظار تک تک هموطنانم باشد.مشکلات اقتصادی هم از دیگر  مسائلی است که باعث رنجاندن دل مردم می شود و ان شاالله مسئولان تدابیری بیاندیشند تا به لحاظ اقتصادی مشکلات جامعه مرتفع شود.بزرگترین دعا و آرزوی در ایام عید این است که خانواده و همه مردم عزیزم،سلامتی، شادی، برکت و موفقیت را برای همه این عزیزان از خداوند خواستارم.امیدوارم مردم همدیگر را دوست داشته باشند و به یکدیگر محبت کنند. برای همه آرزوی سلامتی می کنم چون مهم ترین چیزی است که همه آدم ها می توانند داشته باشند

*سال 97 می تواند برای ورزش کشورمان موفقیت آمیز باشد یا خیر؟

سال 97 یکی از سال های مهم برای ورزش کشورمان به حساب می آید به طوری که باید در رقابت های آسیایی حضور یابیم.تیم زونه برداری هم از این قاعده مستثنی نیست و 3 قهرمان المپیک به نام بهداد سلیمی،سهراب مرادی و کیانوش رستمی و در کنار این نفرات چند چهره جدید هم توانسته اند به ترکیب تیم ملی اضافه شوند. در صورتی که نگاه ویژه ای از سوی مسئولان صورت گیرد به طور حتم می توانیم در جاکارتا مدال های زیادی را برای کاروان اعزامی کشورمان کسب کنیم.

* به کدام خواننده و بازیگر علاقه داری؟

تمام این افراد در حال سعی و تلاش کردن هستند و نمی توانم نام خاصی را به شما بگویم. سعی می کنم آهنگ هایی که بیشتر جذاب باشد را گوش می دهم.

* چه توصیه ای به مردم در سال جدید داری؟

من کسی نیستم که بخواهم پیامی را برای مردم داشته باشم.آرزوی قلبی من سلامتی و تندرستی برای مردم است و اینکه امیدوارم در سال جدید به تمام خواسته هایی که دوست دارند دست یابند.

* از اجزای آجیل کدام را بیشتر می پسندی؟

من از تمام اجزای آجیل بیشتر بادام درختی و بادام زمینی را دوست دارم.

* شما هفت سین می چینی؟

نه تاکنون فرصتی پیش نیامده که سفره هفت چین را بچینم.محتویات داخل سفره هم همه اش برایم یکسان است.

* از یک تا بیست چه نمره ای به عملکردت در سال 96 می دهی؟

بی‌تردید حضور در رقابت های جهانی بزرگترین و دشوارترین رویداد ورزشی است. برای من پس از هشت غیبت بازگشت دوباره به تخته بسیار دشوار بود اما، تصور می‌کنم کسب مدال نقره حقم بود و به همین علت ترجیح می دهم به خودم نمره 20 را بدهم و امیدوارم لیاقت محبت مردم را داشته باشم در بازی های آسیایی جاکارتا و رقابت های جهانی عشق رکوردهای به مراتب بهتری را به ثبت برسانم.

* اگر جای رئیس جمهور بودی چه کاری حاضر بودی تا انجام دهی تا وضعیت مردم بهتر شود؟

من نمی توانم خودم را جای او تصور کنم.

* اگر با رئیس جمهور دیدار کنی چه درخواستی از او می کنی؟

از او خواهش می کنم تا کاری کند امید و زندگی به ورزشکاران دوباره باز گردد و بیشتر به جوانان بها دهند.

* یک دروغ سیزده به ما بگو؟

کلا آدمی هستم که زیاد از دروغ گفتن خوشم نمیاد و ترجیح می دهم در این باره حرفی نزنم(با خنده).

* چند تا اسم مى گويم و اولين واكنشى كه به ذهن شما می آید ؟

وزنه برداری

عشق بی پایان

عزیز علی حسینی

پدری دلسوز و استاد

علی مرادی

رئیسی فداکار

لاشاتالاخادزه

هرکول زونه برداری

بهداد سلیمی

سرمایه ملی

سهراب مرادی

وزنه برداری فوق العاده

کیانوش رستمی

شخصیتی کاریزماتیک

علی دایی

اسطوره جهان

اردبیل

بهترین شهر دنیا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار