به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدامین نورشاهی مدیرعامل بازارگاه حملونقل هوشمند بار با بیان اینکه با استفاده از این بازارگاه میتوانیم به صورت مکانیزه بار را در سراسر کشور جابهجا و حمل کنیم، گفت: در سالهای آینده ترانزیت کالا یکی از مهمترین منابع درآمدی برای دولت به شمار میرود که میتواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را برطرف کند.
وی در ادامه افزود: در گذشته عدم امکان نظارت در مسیرهای طولانی بازگشت خالی ناوگان حمل و نقل باری، غیر قابل کنترل بودن بارهای ارزشمند از جمله مشکلات بخش بار بود که توانستیم با ایجاد بازارگاههای هوشمند این مشکلات را بر طرف کنیم.
نورشاهی اظهار کرد: در طول سال 95، 27 میلیون سفر باری و 388 میلیون تن جابهجایی بار تنها در استان تهران نشاندهنده سهم بزرگ بار از حمل و نقل کشور به شمار میرود .
مدیر عامل بازارگاه حمل و نقل هوشمند بار با بیان اینکه الگوریتم هوشمند تعیین قیمت حمل کالا در کشور وجود دارد افزود: متأسفانه تعرفههای سنتی شکل پایه و غیر منعکس دارد و تدوین الگوریتم هوشمند باری قیمتگذاری مورد تأیید مسئولان این حوزه بوده به همین منظور این الگوریتم جدید دارای خطای قابل قبول 250 هزار تومان و قابل استفاده در تمامی این صنعت به شمار میرود.
وی، تصریح کرد: 25 درصد رانندگان امکان درگیری با نرمافزارهای هوشمند را دارند بسیاری از این افراد داشتن اینترنت تنها به معنای تلگرام است بنابراین سعی کردهایم آموزشهای متناسب با سطح توانایی رانندگان را فراهم کنیم.
نورشاهی اظهار کرد: صنعت حمل بار دارای دو وجه بارهای صنایع و بارهای کوچک است که با فعالیت در بخش اول با مشکلات بزرگتری مخاطران این بازار آشنا شدیم.
مدیر عامل بازارگاه حمل و نقل هوشمند بار، افزود: شرکتهای سنتی حمل و نقل تا زمانی که احساس خطر نکنند رویه فعلی خود را ادامه میدهند و هیچکدام از رویکردهای قبلی خود را تغییر نمیدهند اما با ورود بازارگاهها و برنامههای هوشمند میتوانیم بهرهوری در این صنعت را افزایش دهیم.
وی درباره افزایش قیمت هزینههای هوشمندسازی بازارگاههای حمل و نقلی، گفت: حذف واسطهها، افزایش بهرهموری ناوگان و شفافسازی تعرفهها و همچنین کاهش 40 درصدی تعرفهها در ایام پیک سال میتوانند یکی از نکات قوت این بازارگاههای اینترنتی باشد.
نورشاهی یادآور شد: یکی از دلایل افزایش هزینههای حمل در بخش بار بازگشت خالی ناوگان است که ما سعی کردهایم از طریق تنظیم برنامههای سفر هزینههای اضافی این بخش به شدت کاهش یابد.
مدیر عامل بازارگاه حمل و نقل هوشمند بار، گفت: وزارت راه با اجازه اتصال به وب سرور دسترسی به دیتا بیسی از اطلاعات رانندگان ناوگان و سامانه کارت هوشمند را فراهم کرده در نتیجه اطلاعاتی از جمله سلامت رانندگان، جریمه و سلامت ناوگان قابل احراز است.
وی تصریح کرد: صدور بارنامه در اختیار شرکتهای سنتی است که طبق اعلام برنامه، حذف بارنامه کاغذی در دستور کار حاکمیت قرار دارد.
نور شاهی تاکید کرد: با استفاده از این بازارگاه میتوانیم به صورت مکانیزه ای بار را در سراسر کشور جابهجا و حمل کنیم،بنابراین در سالهای آینده ترانزیت کالا یکی از مهمترین منابع درآمدی برای دولت به شمار میرود که میتواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را برطرف کند.
انتهای پیام/