نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: مسکن مهر حداقل باعث شد طیف قابل توجهی که هرگز به مسکن دست پیدا نمی‌کردند صاحب خانه شوند، اما دولت پس از ۵ سال جز سکوت در حوزه مسکن اجتماعی، حرفی برای گفتن ندارد.

دولت بعد از ۵ سال جز سکوت در حوزه مسکن اجتماعی حرفی برای گفتن نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده‌های کشور به جاده‌های مرگ تبدیل شده‌اند.

وی افزود: وزیر راه دولت باید همت کند و اعتبارات بخش راه را به گونه‌ای تدبیر کند که کم و کاستی‌های گذشته جبران شود.

 نماینده مردم بوکان در مجلس اظهار کرد: مجروح شدن سالانه افراد در حوادث رانندگی، صدمات و لطمات خاص خود را دارد و نامناسب بودن راه‌ها دلیل این موضوع است.

عثمانی بیان کرد: توزیع اعتبارات بخش راه بر اساس چانه زنی است. آنها که قدرت لابی گری دارند مورد توجه قرار می‌گیرند و آنها هم که این قدرت را ندارند مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مسکن مهر حداقل باعث شد طیف قابل توجهی که هرگز به مسکن دست پیدا نمی‌کردند صاحب خانه شوند، اما دولت پس از ۵ سال جز سکوت در حوزه مسکن اجتماعی، حرفی برای گفتن ندارد.

عثمانی ادامه داد: طرح‌های جامع شهری با مشکل مواجه است و زمین‌های بایری که هنوز ساخته نشده با رانت و لابی به محدوده شهر‌ها اضافه می‌شوند.

 نماینده مردم بوکان در مجلس تصریح کرد: آقای آخوندی! چرا به جان مهندسان افتاده‌اید؟ اگر کارفرما خود ناظر را انتخاب کند چیزی از نظارت باقی نمی‌ماند و دستور شما در اینجا نظارت را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز کشور نیاز به تحرک دارد و باید موتور محرک دولت به کار بیفتد. این سطح از کار و تحرک در انتظار مردم نیست.

عثمانی ادامه داد: متأسفانه سالانه 17 هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای کشته می‌شوند که به معنای از بین رفتن سرمایه ملی کشور است و بیش از بودجه‌ای است که دولت برای بخش راه تأمین و تزریق می‌کند.

نماینده مردم بوکان با بیان اینکه بازماندگان این سوانح هم دچار مشکلات زیادی می‌شوند، تصریح کرد: عامل اصلی این مشکلات و حوادث شرایط نامناسب راه‌های کشور است که منجر به حوادث رانندگی متعدد و صدمات و لطمات زیادی شده است.

عثمانی تأکید کرد: کسانی که در سوانح جاده‌ای کشته می‌شوند، توان تأمین ماشین‌های چندصد میلیونی را ندارند و پراید و پیکان‌سوارهایی هستند که جان و مال خود را در این جاده‌ها از دست می‌أهند

نماینده مردم بوکان با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: کسانی که قدرت لابی‌گری و چانه‌زنی بالاتری دارند، از بودجه بیشتری برخوردار می‌شوند و در مقابل کسانی که چنین قدرتی ندارند مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به عدم عدالت تخصیص آسفالت روستایی گفت: یکی از راه‌های توسعه روستایی آسفالت کردن آن است، اما می‌بینیم که در برخی از روستاها و شهرستان‌ها ضریب آسفالت روستایی بیش از 90 درصد اما در برخی از روستاها کمتر از 35 درصد است که این مسئله منجر به ایجاد نارضایتی و شکاف‌هایی در کشور می‌شود.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آقای آخوندی لطفا بگویید که در حوزه مسکن تا کنون چه کار خاصی انجام داده‌اید؟ مسکن مهر علی‌رغم همه مشکلاتی که دارد منجر به صاحب‌خانه شدن طیف قابل توجهی از مردم شد، اما دولت تدبیر که قرار بود مسکن اجتماعی را جایگزین آن کند، بگوید که غیر از سکوت در حوزه مسکن اجتماعی چه اقداماتی انجام داده است؟

نماینده مردم بوکان با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن، اظهار کرد: این مسئله مشکل زیادی را ایجاد کرده است و حتی مشکلات موسسات مالی و اعتباری هم حاصل رکود بخش مسکن است.

وی افزود: جای تأسف دارد که زمین‌های بایر که هنوز ساخته نشده‌اند براساس رانت و لابی‌گری به شهرها اضافه می‌شوند و این مسئله عین بی‌عدالتی است.

عثمانی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی چرا به جان مهندسان افتاده‌ای؟ اگر کارفرما خود ناظرش را انتخاب کند، آیا چیزی از نظارت باقی می‌ماند؟ این دستور شما باعث شده است که در ساخت مسکن نظارت آسیب جدی ببیند.

نماینده مردم بوکان تصریح کرد: شما با بخشنامه‌های مکرر خود باعث لطمه خوردن نظام مهندسی کشور شده‌اید و امیدواریم که در این بخشنامه‌های خود تجدیدنظر و آنها را اصلاح کنید.

نماینده مردم بوکان با اشاره به عدم رعایت عدالت در طرح‌های هادی روستایی، خاطرنشان کرد: محدوده طرح‌های هادی روستایی باید هر 10 سال یکبار بازنگری شود، اما تاکنون رویه به این صورت بوده که نمایندگانی که بیشتر از شما سوال کردند طی هادی بیشتری به حوزه‌های انتخابیه آنان اختسص داریم اما نمایندگانی که با شما و دولت همراهی کردند، مورد کم‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار