رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ بیکاری در کشور 12 و نیم درصد است که توانستیم با اقدامات جدی این مشکل را در میان جامعه ایثارگران و خانواده شهدا به 4 و نیم درصد برسانیم.

4و نیم درصد جامعه ایثارگری مشکل بیکاری داردبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران که امروز(یکشنبه) در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به تشکیل بنیاد شهید در سال58 اظهار کرد: زمانی که امام خمینی(ره) فرمان تشکیل این بنیاد را صادر کرد، حدود 3 هزار شهید شناخته شده داشتیم و البته تعدادی از شهدای قبل از انقلاب از ترس مزاحمت‌های پهلوی و ساواک به صورت مخفیانه دفن شدند و شاید هنوز هم در قبرستان‌های ما دفن باشند.

وی افزود: بنیاد شهید با دو انگیزه رسیدگی به خانواده‌های شهدا و توسعه فرهنگ شهادت که فرهنگی ماندگار در جامعه است، تشکیل شد. فرهنگی که عامل پیروزی ما قبل و بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس و عمل بقای ما تا امروز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تا امروز230 هزار شهید در کشور داریم، تصریح کرد: خدمت به شهدا یکی از بزرگترین لذت هاست، چراکه این افراد تمام هستی خود را برای بقای انقلاب، قرآن و اسلام فدا کرده‌اند و ما هم افتخار می‌کنیم که در خدمت آنان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی یادآور شد: افتخارمان نوکری شهدا و خانواده‌های آنان است و تحمل نمی‌کنيم کسی در مکانی که به عنوان بنیاد شهید است، به آنان توهین کند.

وی ادامه داد: درست است که نارسایی‌هایی وجود دارد، اما ما سعی می‌کنیم آن‌ها را رفع کنیم، البته بعضی مشکلات در کشور به صورت کلی وجود دارد مثلا مشکل اشتغال که نرخ آن در کشور دوازده و نیم درصد است، اما توانستم با اقدامات جدی این مشکل را در جامعه ایثارگران، آزادگان، خانواده شهدا و جانبازان به چهار و نیم درصد برسانیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: ما به خدمت کردن به جامعه ایثارگری چه در عرصه معیشت و چه در عرصه فرهنگ کمر بستیم و باید این راه را ادامه دهیم و امیدواریم شایستگی در کار ما به وجود بیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار